Ekspert o Piotrze i Pawle: Wciąż więcej pytań niż odpowiedzi

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2018 13:50

Ekspert o Piotrze i Pawle: Wciąż więcej pytań niż odpowiedzi Fot. za piotripawel.pl

- Sieć Piotr i Paweł jest obecnie dosyć unikalnym tworem na polskim rynku, marką rozpoznawalną i posiadającą rzesze lojalnych klientów. I kategorią samą w sobie; jest chyba jedynym podmiotem aspirującym do miana „sieci delikatesów”, mimo przypisywania do kategorii „supermarket” - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Budzeń, prezes Augeo Ventures.

- Jednak po zniknięciu z rynku Bomi i Almy, powraca pytanie czy w Polsce jest nadal miejsce na ten format sklepów, z ofertą skierowaną zasadniczo do bardziej zasobnych klientów. Tym bardziej, że koniec Bomi i Almy, jakiekolwiek były szczegółowe powody zakończenia przez nie działalności, spowodował przynajmniej okresowe pogorszenie klimatu dla współpracy dostawców z sieciami sklepów, co musiało znaleźć swoje przełożenie na warunki handlowe i dostępność finansowania - twierdzi Dariusz Budzeń.

Czytaj także: Analitycy o wpływie umowy z CP na poszukiwanie inwestora w Piotrze i Pawle

Jego zdaniem wejście TFI Capital Partners oznacza chwilę oddechu dla właścicieli i zarządu sieci Piotr i Paweł. - Przy założeniu, że Capital Partners jest inwestorem przejściowym, zapewniającym P&P rodzaj finansowania pomostowego, daje on jednak czas na spokojne negocjacje z inwestorami branżowymi, o których donosi prasa i do których odwołuje się cytowany przez media członek Rady Nadzorczej spółki Piotr i Paweł S.A., wskazując nawet na odległe rejony, z których pochodziliby tacy potencjalni inwestorzy - dodaje prezes Augeo Ventures.

Ekspert jest zdania, że inwestycja Capital Partners to zaledwie pierwszy krok na drodze do przywracania stabilności i dalszego rozwoju sieci i dlatego rodzi on więcej pytań niż dostarcza odpowiedzi. - Jak głęboka restrukturyzacja P&P okaże się niezbędna i czy doprowadzi np. do zmiany liczby sklepów? Co dalej z inicjatywą prowadzoną wspólnie z siecią paliw BP? Czy nadal rozwijane będą i pod jakimi markami linie produktów bio i funkcjonalnych? Czy warunki dla franczyzobiorców ulegną zmianie? Jedno jest raczej pewne: marki własne będą rozwijane. W tym kierunku dąży cały detal. I to jest wskazówka dla producentów żywności (i – nie tylko). Pytanie w innym zupełnie wymiarze to pytanie o to jak długo Capital Partners zamierza pozostać inwestorem w P&P i czy istnieje cezura czasowa na pozyskanie inwestora branżowego, poza tą klasyczną, kilkuletnią, dla zwykłego zaangażowania funduszu inwestycyjnego w spółkę portfelową - wylicza Dariusz Budzeń.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.