Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert o polskim rynku hipermarketów

www.portalspozywczy.pl 7 marca 2014 21:28

Ekspert o polskim rynku hipermarketów

Na polskim rynku docelowo jest miejsce dla mniejszej liczby sieci hipermarketowych niż obecnie, jednak ewentualne wyjście z Polski jednego z operatorów to kwestia dalszej przyszłości. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w dziale Corporate Finance KPMG.

Udziały hipermarketów w polskim rynku handlowym od kilku lat utrzymują się na tym samym poziomie, oscylując wokół kilkunastu procent (według firmy Nielsen jest to obecnie 12 proc. - red.) udziałów w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce.

Jak zauważa dyrektor KPMG, z jednej strony działające od wielu lat, kiedyś bardzo atrakcyjne, hipermarkety tracą klientów, którzy odpływają m.in. do dyskontów. Z drugiej strony - powstają kolejne sklepy w tym formacie, ale otwiera ich się mniej i są to placówki o mniejszej powierzchni, lepiej dostosowane do obecnych realiów rynkowych. Dzięki temu hipermarkety są w stanie utrzymać stabilny udział w rynku.
Jego zdaniem, jednym z problemów hipermarketów jest brak atrakcyjnych lokalizacji pod nowe sklepy. - Obecnie najlepszymi miejscami do lokowania sklepów w tym formacie są nowe galerie handlowe, gdzie hipermarket, jako kluczowy najemca, ma zapewniony stały napływ klientów, a jednocześnie szeroki asortyment oferowany przez taki sklep jest atrakcyjny dla odwiedzających galerię. Jednak na rynku nie powstanie już wiele dużych, atrakcyjnie zlokalizowanych galerii handlowych, w których mógłby powstać hipermarket. Będą to raczej pojedyncze przypadki - podkreśla ekspert.

- Obecnie powstają niewielkie centra handlowe, gdzie najemcą jest supermarket lub nawet dyskont. Patrząc na rynek hipermarketów, możemy zatem mówić o pewnej stagnacji jeśli chodzi o rozwój i stabilizacji w przypadku udziałów w rynku detalicznym - dodaje.

W najbliższym czasie będzie pojawiało się coraz więcej pytań o to, co zrobić ze starymi lokalizacjami, które mają po kilkanaście lat, tracą klientów i wymagają solidnego remontu, a także nowego pomysłu na funkcjonowanie. Jak ocenia ekspert KPMG, być może potrzebne będą bardziej radykalne decyzje - czasami bardziej będzie się opłacało wyburzyć stary obiekt i postawić na jego miejscu inny, często oferujący zupełnie nowe funkcje. Tym samym, część obiektów może zniknąć z rynku. - Hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - mówi Piotr Grauer.

  • nick 2014-03-10 14:33:08

    ekspert opowiada truizmy - dyrdymały;

    gdyby miał prowadzic hipermarket albo

    doradzać sieci w konkretnej sprawie pewnie okazaloby się, ze jego ekspercka wiedza jest bezużyteczna

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.