Ekspert: Ograniczenia sprzedaży marek własnych nie pozostaną bez wpływu na rynek pracy

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2019 10:00

Ekspert: Ograniczenia sprzedaży marek własnych nie pozostaną bez wpływu na rynek pracy Katarzyna Pawlęga, ekspert rynku pracy w obszarze Consumer Goods & Retail w Manpower

- Rozwój sprzedaży marek własnych jest krokiem milowym dla polskich producentów w tworzeniu miejsc pracy i inwestycji w kapitał ludzki. Istnieją potencjalne zagrożenia stabilności zatrudnienia dla pracowników firm produkujących marki własne przy ograniczeniu ich sprzedaży - mówi Katarzyna Pawlęga, ekspert rynku pracy w obszarze Consumer Goods & Retail w Manpower.

Katarzyna Pawlęga podkreśla, że do obsługi kontraktów na produkcję marek własnych dla sieci handlowych, firmy posiadają pełne struktury organizacyjne, dokładnie takie jak w firmach sprzedających swoje marki. - W ramach takiej struktury występują między innymi działy komercyjne: marketingu i sprzedaży, zakupów, badań i rozwoju, finansów, HR, produkcji jak również zaplecze technologiczne do testów produkcyjnych czy dział eksportu. Warto również podkreślić, że wielu producentów marek własnych to firmy rodzinne, prowadzące swoją działalność w małych miejscowościach. Często właśnie te przedsiębiorstwa są głównymi pracodawcami na lokalnych rynkach, jednocześnie wspierając rodzimych dostawców, zaopatrując się u nich w surowce do produkcji - mówi.

Firmy produkujące marki własne są prężnie działającymi organizacjami zapewniającymi miejsca pracy dla tysięcy Polaków. - Na podstawie danych udostępnionych przez jedną z wiodących sieci dyskontowych, polscy producenci dostarczają ilościowo ponad 70% produktów do sprzedaży jako marki własne. Konsekwencje ograniczenia sprzedaży tych marek mogą wpłynąć na zatrudnionych w tym sektorze. Spadek obrotów będzie wymuszał restrukturyzacje przedsiębiorstw, w najgorszym przypadku ich upadłość, co bezpośrednio będzie miało wpływ na obniżanie wynagrodzeń, zmniejszanie liczby pracowników czy likwidacje stanowisk pracy - przewiduje nasza rozmówczyni.

W tym dość mało optymistycznym scenariuszu, ogólna sytuacja na rynku pracy w sektorze handlu, jeśli chodzi o prognozy zatrudnienia wydaje się być pozytywna. Według danych z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektywy Zatrudnienia” pracodawcy z sektora handlu deklarują powiększanie swoich zespołów w bieżącym kwartale. Również najnowsze dane dotyczące stóp bezrobocia nie zwiastują żadnych zagrożeń na rynku pracy w najbliższym czasie. W przypadku trudności firm produkujących marki własne pewne migracje pracowników pomiędzy przedsiębiorstwami byłyby możliwe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Jab 2019-04-20 07:49:43

    Bardzo dobrze, wielkie sieci wymuszają na firmach produkcję produktów pod własnym logo po minimalnym zysku dla tych firm. Dodatkowo swoimi markami wypierają marki znane niejednokrotnie ze stuletnią trtradycją które są lubiane wśród konsumentów .

  • Producent 2019-04-18 14:03:41

    Polacy przyzwyczaili sie do taniej żywności i dla tego tak łatwo ja wyrzucają. Proszę obejrzeć przedświąteczne zakupy.

    Marki własne istnieją bo Brendy wybulily kupę kasy na promocje..

    Najważniejsze bardzo dużo przedsiębiorców miało kłopoty wielu zbankrutowało przez marki własne.. To jest bardzo śliski biznes

  • konsument 2019-04-18 13:55:32

    Cel regulacji jest jeden, wzrost cen produktów w sklepach. Przecież brandy kosztują więcej, a więc i VAT z ich sprzedaży będzie wyższy. Czy jednak nie ograniczy to konsumpcji rodzin o niższych dochodach?

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6713
Ilość aktualnych ofert: 283277

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.