Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert PIH o braku pomysłów na rozwój produktów marki własnej

Autor: Dorota Kałowska, ekspert Polskiej Izby Handlu, strateg w Cobalt Spark 9 kwietnia 2015 12:04

Podczas Retail Summit 2015 niemal wszyscy przedstawiciele sieci handlowych mówili o swoich planach spójnego zarządzania wizerunkiem sieci, podnoszeniu jakości marek własnych oraz nowych strategiach dotyczących zarządzania private label. Często również, w kontekście marek własnych, pojawiało się słowo innowacja i akcentowana potrzeba wdrażania innowacyjnych rozwiązań, zarówno na poziomie całej sieci jak i portfela produktów marek własnych.

Słuchając tych planów, ale również obserwując działania sieci handlowych, zastanawiam się w jakim stopniu strategiczne plany znajdują odzwierciedlenie w działaniu. Z jednej strony wyraźnie widać na rynku stałą poprawę jakości marek własnych – samych produktów jak i ich opakowań. Sieci deklarują chęć bliższej współpracy z dostawcami oraz partnerskie i długofalowe działanie, oczekując od dostawców innowacyjnych rozwiązań również dla marek własnych.

Przynajmniej część z sieci jest także zainteresowana tworzeniem własnych rozwiązań w zakresie produktów private labels (produkty i opakowania). Co ciekawe to, czy dana sieć buduje unikalny wizerunek swojej marki nie zależy wprost od jej wielkości. Od największych graczy można by oczekiwać najbardziej innowacyjnych, własnych rozwiązań tymczasem mamy w Polsce przynajmniej kilku naprawdę dużych graczy, którzy nadal (mimo deklaracji innowacyjności) realizują strategię „me too”, kopiując przy tym zarówno produkty liderów rynku jak i strategie komunikacyjne swoich (często mniejszych) konkurentów.

Wszystkie prognozy wskazują, że marka własna będzie się w Polsce nadal rozwijać. Sieci, w obliczu coraz większego nasycenia rynku i ograniczonych możliwości wzrostu poprzez nowe otwarcia, zaczynają sięgać po bardziej zaawansowane narzędzia i techniki marketingowe. Jeśli jednak działania te mają trwale budować lojalność konsumentów, muszą być unikalne i łatwe do zrozumienia przez konsumentów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.