Ekspert: Proces premiumizacji dyskontów ma swoje granice

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2018 10:05

Ekspert: Proces premiumizacji dyskontów ma swoje granice fot. PTWP

Proces premiumizacji obserwujemy już od dłuższego czasu, dotyczy to także dyskontów, które wprowadzają i promują produkty znanych marek. Nic nie wskazuje na to, żeby sieci dyskontowe miały zamiar zmienić swoją strategię produktową w tym zakresie. Jednak ograniczeniem dla rozwoju oferty produktów i usług premium jest powierzchnia sklepów z tego segmentu – ocenia Maciej Bartmiński, prezes MarketSide.

Spółki Jeronimo Martins oraz Piotr i Paweł poinformowały, że od 28 września pięć sklepów poznańskiej sieci delikatesowej będzie funkcjonowało pod szyldem Biedronka. Siec dyskontowa chce zachować w tych placówkach osobne stoiska, tzw. lady z mięsem, wędlinami i produktami garmażeryjnymi.

Jak zauważa Maciej Bartmiński, sklepy dyskontowe już jakiś czas temu wprowadziły ofertę delikatesową.

- Na półkach można obecnie znaleźć wiele produktów wiodących marek. Problemem jest jednak szerokość tej oferty, ograniczona ze względu na powierzchnię sklepów. Przeciętny dyskont oferuje około 3 tysięcy SKU - wielokrotnie mniej niż supermarket – mówi ekspert w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.

Podobny koncept już działał w sieci Biedronka, w formie stoisk "Mięsny". Co prawda projekt nie rozwinął się, ale też nie został zarzucony. – Funkcjonuje on w wybranych sklepach, prawdopodobnie nadal jest analizowany. Pamiętajmy, że Biedronka nie ma jednolitej powierzchni sklepów i przeciętnie jest znacznie mniejsza niż Lidl. Średnia powierzchnia handlowa Biedronki to tylko 658 m.kw. Już z tego powodu w większości placówek nie byłoby możliwe wprowadzenie stoisk mięsnych z obsługą zza lady – tłumaczy Maciej Bartmiński.

Jego zdaniem, poprzez wykorzystywanie w swoich sklepach nowoczesnych rozwiązań typu kasy samoobsługowe,  Biedronka dostosowuje się do rynkowego trendu. - Kasy samoobsługowe wprowadziło już wiele sieci. Każdy pomysł zwiększający zadowolenie klienta i komfort zakupów (mniejsze kolejki) jest warty rozważenia na bardzo konkurencyjnym rynku – ocenia ekspert.

Zwraca on uwagę, że mimo dominującej komunikacji cenowej, zarówno Biedronka jak i Lidl są w Polsce postrzegane jako sieci oferujące wysoką jakość produktów.

- Jak pokazują nasze badania, ich klienci są bardziej zadowoleni niż klienci super- czy hipermarketów. Dopasowywanie asortymentu do potrzeb klienta, dbanie o jego jakość, silna koncentracja na produktach świeżych i wyłapywanie trendów, takich jak automatyzacja obsługi na pewno wzmocnią percepcję Biedronki – mówi.

- Proces premiumizacji obserwujemy już od dłuższego czasu. Lidl od lat oferuje produkty spożywcze z linii DeLuxe. Dodatkowo w asortymencie nie-spożywczym robi kampanie z markami z średniej i wyższej półki, jak choćby Wittchen, Crocs, Nike czy Vileda. Również Biedronka robiła wiele kampanii ze znanymi markami non-food. Nic nie wskazuje na to, żeby dyskonty miały zamiar zmienić swoją strategię produktową w tym zakresie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Byly klient Almy 2018-09-26 11:24:13

    "sklepy dyskontowe już jakiś czas temu wprowadziły ofertę delikatesową." - BAHAHAHA.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.