PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Promocja "Kupuj sprytnie i tanio” przyciągnęła głównie poszukiwaczy okazji

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2016 11:17

Akcja promocyjna „Kupuj sprytnie i tanio” Lidl była kontynuacją komunikacji promującej marki własne tej sieci. Odejście od czysto cenowych komunikatów na rzecz podkreślania jakości marek własnych zostało w ostatniej promocji wsparte obietnicą zwrotu pieniędzy w przypadku niezadowolenia z zakupionego produktu - wyjaśnia Tomasz Stec, Manager w Simon-Kucher & Partners.

W przypadku omawianej promocji organizator nie przewidział dużej ilości zwrotów, w wyniku nadużycia mechanizmów promocji, co prowadziło do dużej ilości pustych opakowań na półkach i w okolicach kas i było negatywnie odbierane przez klientów nie korzystających z promocji. Dodatkowo zwrot nie wiązał się z żadnym kosztem po stronie uczestnika promocji co mogło jeszcze bardziej skłaniać do wykorzystania tej możliwości.

Wracając do przykładu mechanizmu „zapłać ile chcesz” ograniczenie negatywnego efektu zostało uzyskane przez deklarację, że część pieniędzy ze sprzedaży jest przekazywana na cel charytatywny – ten komunikat wystarczył do sterowania zachowaniem klienta i znaczącego wzrostu poziomu płaconych cen, przychodów i zysków.

Promocja została zakończona przed pierwotnie planowanym terminem. Ogólnie można podsumować, że ani organizator, ani jej uczestnicy, ani pozostali klienci (obserwując mnóstwo pustych opakowań w sklepie i przy kasach) nie byli do końca zadowoleni z jej rezultatu. Miejmy jedynie nadzieję, że zaistniała sytuacja nie spowoduje odwrotu Lidl z obranej strategii promocji swoich marek własnych i powrotu wyłącznie do gry ceną - podsumowuje Tomasz Stec, manager w Simon-Kucher&Partners.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,64

  • Śr

    3,79

  • Min

    2,94

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.