Ekspert: Przez dekady masło było zbyt tanie

www.portalspozywczy.pl 11 października 2017 13:05

Są różne interpretacje przyczyn wzrostu cen masła. Osobiście uważam, że całe ostatnie dziesięciolecia masło było zbyt tanie w stosunku do innych produktów spożywczych - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Figarski, prezes firmy Zakład Mleczarski FigAND.

Podkreśla, że masło zawsze było rarytasem na polskim stole i produktem z najwyższej półki. - Dla mnie niezrozumiała była sytuacja, w której cena masła równała się z ceną tłuszczów roślinnych czy nawet twarogu. Uważam, że dzisiejszy poziom cen jest optymalny i powinien taki pozostać – mówi Leszek Figarski.

W jego opinii, ceny galanterii mleczarskiej zawsze były zbyt niskie i firmy które specjalizowały się w jej produkcji przegrywały z firmami zajmującymi się tzw. produkcją wielkotowarową (sery żółte, mleko w proszku) skierowaną na eksport. - Sprzyjała temu słaba złotówka i wysoki kurs dolara. Producenci galanterii mleczarskiej mieli bardzo trudną sytuację ponieważ nie zawsze mogli sprostać konkurencji cenowej w zakupie surowca w starciu z producentami proszków i serów. Trzeba pamiętać, że to produkcja galanterii jest o wiele trudniejsza technologicznie i powinna być przez to bardziej opłacalna ekonomicznie - prezes firmy FigAND.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.