Ekspert: Przez medialne doniesienia konsumenci mogą odwrócić się od drobiu

www.portalspozywczy.pl 30 marca 2018 08:41

- Konsumenci nie będą wchodzić głębiej w temat i dociekać co faktycznie kryje się za tymi informacjami. Zobaczą szokujący tytuł i co najwyżej przeczytają lead. Zapamiętają z tego, że drób sprzedawany w Polsce jest nafaszerowany antybiotykami i że alarmuje o tym NIK. Często w takich przypadkach nie pomagają nawet sprostowania. Mleko się rozlało i nikt już nie docieka czy to faktycznie jest prawda - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Media szukają sensacji. Nie dziwią mnie więc te mocne tytuły, sugerujące że branża drobiarska stosuje nieuczciwe praktyki i sprzedaje ludziom nafaszerowane zbyt dużą ilością antybiotyków mięso.

Ja to rozumiem, nie zmienimy tego i trzeba się z tym pogodzić. Żyjemy w świecie, w którym walczy się o uwagę odbiorców wszelkimi możliwymi sposobami. Wyróżnij się lub zgiń. Jeśli nie masz krzykliwego tytułu i leadu to znaczy, że nie istniejesz. Może to być dla niektórych przykre, ale tak jest. Tabloidyzacja mediów postępuje i nie jesteśmy w stanie tego powstrzymać.

Konsumenci nie będą wchodzić głębiej w temat i dociekać co faktycznie kryje się za tymi informacjami. Zobaczą szokujący tytuł i co najwyżej przeczytają lead. Zapamiętają z tego, że drób sprzedawany w Polsce jest nafaszerowany antybiotykami i że alarmuje o tym NIK. Często w takich przypadkach nie pomagają nawet sprostowania. Mleko się rozlało i nikt już nie docieka czy to faktycznie jest prawda.

Czy branża drobiarska może na opisanej sytuacji stracić, np. poprzez spadek spożycia drobiu?Oczywiście. Jeśli temat odbije się jeszcze szerszym echem i mocno zakorzeni w świadomości konsumentów, ci jak najbardziej mogą dać wyraz swojemu zaniepokojeniu podczas codziennych zakupów.

Ludzie w sytuacji konsumenckich wyborów nie postępują racjonalnie. Jest mnóstwo badań, które o tym mówią. Kierujemy się emocjami, zasłyszanymi opiniami, tym jak wygląda opakowanie produktu i czy wzbudza ono w nas zaufanie. Czasem decydujący wpływ może mieć na nas nawet zwykła reklama usłyszana w radiu.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.