Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Przyszłość handlu to włączanie rozrywki do zakupów

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2017 09:31

Ekspert: Przyszłość handlu to włączanie rozrywki do zakupów fot. Trilux

Obecna sytuacja rynkowa sprzyja rozwiązaniom wspierającym wzajemną stymulację kanałów elektronicznej i stacjonarnej sprzedaży. Należą do nich między innymi budowanie nastroju skłaniającego do wydłużenia wizyty oraz zwiększenie wizualnej dostępności i atrakcyjności produktów tak, by zachęcały do kupna – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska oraz ekspert oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego.

Obserwując odwrót klientów od ogromnych hipermarketów, Target, Best Buy i Ikea otwierają mniejsze, wyspecjalizowane placówki. Małe, wygodne placówki generują mniejsze koszty inwestycji i utrzymania, dając szansę na wypracowanie większych zysków dzięki minimalizacji ponoszonych nakładów i lepszej ekspozycji towaru. 
W badaniach Accenture Interactive 56% konsumentów przyznaje, że chętniej robią zakupy w miejscach (również wirtualnych), w których sprzedawca zna ich po imieniu. Jednak stosowane od lat sposoby, takie jak bezpośrednie adresowanie e-maili, stały się oczywiste i nie robią już wrażenia. Z drugiej strony, klienci są coraz bardziej skłonni udostępniać informacje na swój temat w zamian za personalizowane oferty. Odsetek osób, które zgodziłyby się na przetwarzanie historii swoich zakupów celem dostosowania propozycji do ich potrzeb i preferencji zwiększył się w ciągu roku z 33% do 54%. Trend ten jest spójny z popularyzacją koncepcji retailtainment, polegającej na włączaniu w doświadczenia konsumentów elementów rozrywki dopasowanych do ich trybu życia. 

Typem sklepów, gdzie łatwo jest dopasować ofertę do określonych preferencji oraz połączyć zakupy z rozrywką, są winiarnie. Jednym ze spektakularnych przykładów takiej placówki jest zlokalizowany w niemieckiej Kolonii Kölner Weinkeller. Nie tylko zadbano tu o infrastrukturę, zachęcającą do zapoznania się z oferowanymi produktami, ale także stworzono wystrój, dzięki któremu obiekt może konkurować z niejedną atrakcją turystyczną. – W znajdującej się 13 metrów pod ziemią winiarni zastosowano typowe dla sklepów sektora premium oświetlenie akcentujące. Uzupełniono je oprawami uplight, kojarzącymi się ze sposobem, w jaki eksponuje się zabytki architektury – mówi Filip Gabryelczyk, z TRILUX Polska. – Rozwiązania oświetleniowe zostały zintegrowane z system zarządzania TRILUX LiveLink, pozwalającym stosować różnorodne scenariusze świetlne. W zależności od bieżących potrzeb, właściciel może rozkładać akcenty pomiędzy oświetleniem użytkowym a nastrojowymi aranżacjami umilającymi organizowane w lokalu wydarzenia – dodaje. Przekształcenie sklepu w atrakcyjne centrum spotkań to istotny, spójny z współczesnymi trendami krok w kierunku przeistoczenia zakupów w pozytywne doświadczenia. Ich personalizacja jest możliwa dzięki wdrażaniu programów lojalnościowych, pozwalających skojarzyć z konkretnym klientem historię transakcji. Choć przykład podarowania konsumentowi butelki jego ulubionego wina jest szczególnie jaskrawy, z powodzeniem można uciekać się do analogicznych rozwiązań także w innych branżach – od informowania o nowej książce najczęściej czytanego autora po przyznanie rabatu na kupowane regularnie produkty spożywcze.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nie 2017-06-27 15:48:08

    inteligentnym zarowkom mowimy NIE!

  • gf 2017-06-07 01:56:11

    pachnie inwigilacją za pomocą inteligentnych zarowek. nie, dziekuje. moze jescze czipem pod skora mialbym placic? a dla portalu dlahandlu wlaczam adblocka od dzisiaj, mimo iz wczesniej dla tego portalu mialem wylaczony. stop sledzeniu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.