Ekspert: Rynek przechodzi w fazę przyjemności z zakupów

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2018 13:11

Ekspert: Rynek przechodzi w fazę przyjemności z zakupów Fot. Shutterstock.com

Analizując zeszłoroczne wyniki badania postrzegania sieci handlowych przez konsumentów,
dostrzegamy trzy kluczowe trendy wskazujące na to, iż Polacy na zakupach poczuli, iż są piękni, młodzi i bogaci. To poczucie wpłynęło na znaczące zmiany oczekiwań wobec sieci handlowych - komentuje Marek Zdziech, partner OC&C Strategy Consultants.

Szeroki wybór oraz adekwatność produktów wobec oczekiwań zaczynają mieć decydujący wpływ na pozytywne postrzeganie sieci. Kluczowe w poprzednich latach kryterium niskich cen przestało mieć aż tak fundamentalny wpływ na postrzeganie detalistów. Niewątpliwie zmiana ta jest w dużej mierze efektem dynamicznego wzrostu dochodu rozporządzalnego Polaków. Konsument oczekuje nieprzerwanego dialogu z ulubioną siecią handlową, szczególnie za pośrednictwem rozwiązań mobilnych – aplikacji, mobilnych programów lojalnościowych, m-zakupów. Sieci handlowe oferujące atrakcyjny dialog mobilny oraz przyjemność zakupów w sklepach fizycznych, zdobywają przewagę nad propozycjami wyłącznie e-commerce’owymi. Zamożny i pełen aspiracji konsument wielkomiejski z utęsknieniem czeka na nowe formaty handlowe.

Formaty, odwołujące się już nie tylko do potrzeby kupowania i konsumowania, ale przede wszystkim
do doświadczania przyjemności z bycia w przestrzeni miejskiej, pośród podobnych sobie ludzi.
Te nowe formaty handlowo-usługowo-gastronomiczne powstaną najpierw w Warszawie, by stamtąd rozlać się na resztę wielkomiejskiej Polski. 

Zaufanie jakim klienci obdarzyli sieci mówi w ich imieniu: rozumiecie nas najlepiej, wiecie o co nam teraz chodzi, czego potrzebujemy bardziej, a czego już mniej. Niskie ceny są nadal ważnym elementem ich propozycji, ale już bez ich dominującej presji. To najpewniej powód wyprzedzenia Biedronki przez Lidla - tłumaczy Marek Zdziech.

Czytaj także: Oc&C: Rossmann i Lidl najlepiej oceniane za szerokość asortymentu

Wiodące pozycje sieci pod względem ceny w dużo mniejszym stopniu przekładają się na miejsce w ogólnym rankingu, co wskazuje, że niskie ceny nie wystarczają już obecnie do budowania przewagi konkurencyjnej. Stosunek ceny do wartości wciąż pozostaje istotną zmienną - dodaje.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.