Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert rynku FMCG o fenomenie dyskontów

Autor: www.dlahandlu.pl 27 grudnia 2013 11:48

Ekspert rynku FMCG o fenomenie dyskontów

Kluczem do sukcesu dyskontów jest cena i ograniczony asortyment towarowy, które w połączeniu implikują niski paragon końcowy przy kasie. Daje on klientowi, często iluzoryczne, poczucie że naprawdę ,,Tu jest tanio !'' - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Andrzej Wojciechowicz, ekspert rynku FMCG.

- Oczywiście usytuowanie takiej placówki blisko spiżarni klientów jest jak najbardziej celowe. Proszę pamiętać, że od wielu lat w przeprowadzanych sondażach i badania konsumenckich, ponad 80 proc. respondentów podaje powód robienia zakupów w tej a nie innej placówce jej bliskość. Szczególnie teraz ten aspekt nabiera coraz większego znaczenia. Konsumenci na równi z niskimi cenami zaczynają wysoko cenić swój czas. A ponieważ na naszym wysoko konkurencyjnym rynku różnice cenowe bardzo się zmniejszyły , a nasycenie lokalizacjami dyskontów i supermarketów wzrosło, to bliskie klientowi położenie sklepu zaczęło mieć kluczowe znaczenie - zaznacza nasz rozmówca.

Andrzej Wojciechowicz wyjaśnia, że na początku swojej drogi dyskonty zgodnie z zasadą nisko kosztowej operacji, poszukiwały lokalizacji o jak najniższych czynszach. To nie pozwalało im obejmować topowych lokalizacji w centrach aglomeracji mieszkaniowych. - Wraz ze wzrostem rentowności można przesunąć swój cel lokalizacyjny w stronę lepszych, acz kosztowniejszych miejsc bliżej klientów - zaznacza.

Jego zdaniem ewolucja sklepów dyskontowych będzie dalej postępować wraz ze zmianami oczekiwań konsumenckich, postępem technologii sprzedaży i zmianą środowiska okołobiznesowego. Jednak dyskonty zawsze będą się kierować kilkoma niezmiennymi zasadami: wysoką produktywnością, ograniczonym ale trafnie zdefiniowanym asortymentem, niskimi inwestycjami no i w końcu oczywiście dobrymi lokalizacjami.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.