Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Są pogłoski, że Aldi może szykować się z dużą inwestycją w Polsce

www.portalspozywczy.pl 19 sierpnia 2013 11:29

Ekspert: Są pogłoski, że Aldi może szykować się z dużą inwestycją w Polsce

- Na całym świecie formuła jakościowego dyskontu cieszy się popularnością. Uważam więc, że Biedronka nadaje pewien trend i pewnie wciąż będzie świadomie przesuwać się w kierunku supermarketów. Nie wiadomo jak ten sklep będzie się docelowo nazywać, czy nadal będzie się na niego mówić dyskont, ale na pewno będzie szedł za oczekiwaniami konsumentów - w miarę jak konsumenci będą chcieli sięgać po bardziej urozmaicone produkty nie tracąc z pola widzenia ceny - ocenia Marek Dojnow, partner w Fidea.

Jego zdaniem, Biedronka prawdopodobnie w najbliższym czasie nie będzie rozwijać się poprzez franczyzę. - W przypadku Biedronki wydaje mi się że nie jest to sprawa pierwszej pilności, uważam, że mają oni bardzo skuteczny model rozwoju sieci własnych sklepów i będą to robili w tej formule przynajmniej przez najbliższy czas - mówi Marek Dojnow w rozmowie z serwisem portalpozywczy.pl.
Jak mówi, w czasie dekoniunktury i stagnacji, Biedronka już daje się we znaki konkurencji. - Hipermarkety tracą klientów na rzecz dyskontów, zwłaszcza Biedronki. Sklepy typu convenience jak Żabka powinny być mniej tym dotknięte. Gdyby stagnacja przemieniła się w recesję, śmiem twierdzić, że Biedronka nadszarpnęłaby jeszcze bardziej konkurencję. Przy obecnym trudnym rynku jedynymi sieciami, które nie tracą pieniędzy są pewnie: Biedronka, Lidl i Polomarket, no i może Żabka. Reszcie rynku kryzys daje się mocno we znaki - mówi ekspert.
W jego ocenie, z uwagi na tradycję rodzimego niemieckiego rynku Lidl, będzie tkwił dalej w formuje dyskontowej i dopiero kiedy zobaczy że tam słabnie, być może będzie się przesuwał za Biedronką w górę rynku jakościowego.
- Dziwi słaba obecność w Polsce sieci Aldi z ich modelem hard dyskontu. Pojawiają się jednak pogłoski, że Aldi może szykować się z dużą inwestycją w Polsce - mówi Marek Dojnow.
- Nie zapominajmy o tak dużych i poważnych graczach jak Polomarket, który obecnie jest trzecią siłą rynku dyskontowego w Polsce z 400 sklepami i potencjałem przesuwania się w górę. To ostatni bardzo poważny niezależny polski gracz na rynku. Kolejnym graczem jest Netto - moim zdaniem Duńczycy będą rozwijać się organicznie i zadowolą się nawet pozycją numer cztery, bo dla nich czwarta pozycja na rynku polskim i tak oznacza więcej sklepów niż w Danii - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Też ekspert 2013-08-27 14:36:45

    Pozwolę sobie zauważyć, że stwierdzenie, iż Lidl tkwi w formule dyskontowej, podczas gdy Biedronka nadaje trend ewoluując w stronę supermarketu jest daleko idącym nadużyciem. Nikt nie odmawia palmy pierwszeństwa Biedronce w obrotach, ale to Lidl wyznacza w Polsce kierunek ewolucji formatu, przed Biedronką wprowadził płatność kartą (której do dziś nie ma w Biedronce), własny wypiek pieczywa, produkty kuchni narodowych, generalnie rozwinął asortyment, że o sposobie prowadzenia kampanii promocyjnej nie wspomnę.

  • EXPERT 2013-08-25 19:37:35

    bydzie dyszcz, abo bydzie padać

  • b. prac. 2013-08-21 19:00:29

    Polomarket 3 dyskontem na rodzimym rynku a to numer ? Po pierwsze nie jest dyskontem tylko nieudolnymi marketami typu franszczyzy. Po drugie to mizerne markety kierowane miernym kadrą o ile nie w centrali to na pewno w rejonach. Pracowałem w Zielonej Górze i wiem co mówię, sprawdźcie markety w tym mieście czy tak wyglądają markety top sieci!!!! Jedno jest pewne sukcesem jest to że jest to całkowicie polska sieć handlowa i za to już wini mieć medal!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.