Ekspert SAP na VII FRSiH: Rozwój e-commerce nie spowoduje kanibalizacji tradycyjnego modelu sprzedaży

Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl 16 października 2014 15:27

Ekspert SAP na VII FRSiH: Rozwój e-commerce nie spowoduje kanibalizacji tradycyjnego modelu sprzedaży

- Czy tradycyjny biznes to już przeszłość? Rynek i procesy sprzedaży się zmieniają i jest to naturalny proces. Dotyczy to każdej z branż - jednokanałowy model odchodzi w niepamięć. W modelu omni-channel zakup towaru bądź usługi jest dopiero początkiem relacji klienta ze sprzedawcą. Ten model nie wyklucza tradycyjnego kanału sprzedaży - wszystkie kanały są w nim transparentne, przenikają się - mówił podczas debaty "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" Bartosz Niwiński, dyrektor regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company.

- Omni-commerce to trend, w którym sprzedaż online to taka, która w dowolnym punkcie zakupu ociera się o kanał online, niezależnie od tego jak się zaczyna i jak się skończy. Model omni-channel charakteryzują cztery cechy:  klient końcowy przestaje rozróżniać kanał sprzedaży - mamy tu spójność komunikacji firmy z oczekiwaniami klienta; proces zakupowy nie jest liniowy - zmieniają się sposoby komunikacji i podejmowania decyzji zakupowych; sprzedaż stała się z natury rzeczy wielkonałaowa - płynne przechodzenie między różnymi kanałami. Po czwarte - klienci oczekują, że każda interakcja będzie do nich dopasowana, kanały cyfrowe pozwalają poznać klienta - mówił Bartosz Niwiński.

Zdaniem eksperta SAP, kanał online musi być spójny z modelem wcześniej obecnym na rynku. - Pojęcie omni-channel nie jest tożsame z multi-channel, gdzie nie było procesu przepływów między kanałami. W omni-channel jest transparencja, zakup to dopiero początek relacji klienta ze sprzedawcą - dodaje Niwiński.

Bartosz Niwiński przedstawił również badania rumuńskiego oddziału Makro, z których wynika, że klienci omni-channel kupują więcej. - Po uruchomieniu platformy onine sprzedaż wzrosła także w tradycyjnym sklepie. Klienci zaś nie odczuli, że kupują więcej, choć faktyczie tak było. Klienci zaangażowani kupują więcej, nie ma kanibalizacji tradycyjnego modelu. W rumuńskim Makro po uruchomieniu platformy internetowej udało się ściągnąć nowych klientów także do sklepu tradycyjnego - dodaje Bartosz Niwiński. 

Ekspert zwrócił również uwagę na wielką rolę procesu customer experience. -  Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów jest kluczowe w procesie sprzedaży. Brytyjski sklep z zabawkami The Entertainer, oferuje dostawę już w 90 minut od momentu zakupu, a usługę click&collect w ciągu 30 minut. To rewolucja i najpewniejszy sposób na zdobycie lojalnych klientów - przekonuje ekspert SAP.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.