Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Sieciom handlowym brakuje charakterystycznego wyróżnika w kategorii pieczywo

www.portalspozywczy.pl 27 kwietnia 2015 14:35

Ekspert: Sieciom handlowym brakuje charakterystycznego wyróżnika w kategorii pieczywo

Sklepy nie potrafią sprzedawać pieczywa w Polsce. Jedyną siecią ogólnopolską, która wyznacza trendy w podejściu do sprzedaży pieczywa jest Lidl, ale i tu brakuje – po przyjrzeniu się asortymentowi - dobrej jakości ciastek słodkich czy słonych przekąsek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Zdaniem Piętki, konkurenci próbują wzorować się na sklepach i asortymencie tej sieci. Nie szukają nowych, innowacyjnych rozwiązań, dopasowanych do polskich upodobań oraz smaku. W kategorii pieczywa sieciom handlowym brakuje charakterystycznego wyróżnika produktowego lub usługi mogącej stać się symbolem tylko dla konkretnego szyldu sklepów.

- Sieci handlowe nie potrafią sprzedawać samodzielnie chleba i najchętniej wszelkie koszty przerzucają na piekarnie/dostawców. Oczekują inwestycji w piece do wstawienia na sklepy, lady i regały oraz chcą pełnej transparentności kosztów surowcowych receptur. Brakuje im koncepcji lub właściwych doradców, jak lub co należy zrobić - tłumaczy Piętka.

W opinii przedstawiciela Akademii Wypieków, sieci handlowe nie są skłonne do zaoferowania od siebie zbyt wiele samych dostawcom, którzy pod naciskiem na obniżanie cen upraszczają receptury produktów. Skutkuje to problemem z utrzymaniem dobrej jakości pieczywa i jego dalszą odsprzedażą dla klienta sklepu. Sieci wywierają silny nacisk na postawienie przez piekarnie pracownika, który zza lady będzie sprzedawał produkty, jak również na zabieranie 100 proc. zwrotów niesprzedanego towaru.

- To ma duży, negatywny wpływ na jakość produktów piekarniczych sprzedawanych w tych sklepach. Zawsze znajdzie się piekarnia, która będzie gotowa sprzedać za niższą cenę chleb, bez liczenia, czy jej się to w ogóle kalkuluje. Piekarnie, które potrafią to policzyć, najczęściej mają pieniądze na rozwój i pewną niezależność od sieci handlowych czy dyskontowych. Rozwijają się i wyznaczają trendy na rynkach lokalnych - ocenia Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.