Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Sklepy będą stawiać na szybkość obsługi i eksponować jakość produktów

Autor: Jacek Chaczykowski, OTOMI 13 sierpnia 2014 11:59

Ekspert: Sklepy będą stawiać na szybkość obsługi i eksponować jakość produktów

Zakupy produktów codziennego użycia często są "złem koniecznym" i na pewno wszystko będzie zmierzać w kierunku wygody klienta, zaoszczędzenia czasu czyli zakupów internetowych, elektronicznych w różnych formach - uważa Jacek Chaczykowski z firmy OTOMI.

Dobrym przykładem, może być sklep frisco.pl, który pojawił się w metrze. Na ścianie stacji metra zamontowano zdjęcie z widokiem regałów sklepowych z artykułami na półkach. Skanujac poszczególne produkty zamawiało się dostawę do domu. Jako że w większości takich zakupów mamy do czynienia z produktami powtarzalnymi i znanymi, opcja ta jest bardzo korzystna patrząc od strony kosztów stałych sklepu. Nie mamy sklepu a jednocześnie nie jest to typowy sklep internetowy, jesteśmy na ulicy blisko klienta.
Przynależność do danej sieci, z własnym profilem, listą zakupów powtarzalnych, automatycznymi zamówieniami będzie standardem jak dziś obecność w mediach społecznościowych.

Drony dostarczające paczki do 2,5 kg już latają w Chinach, a w Europie i Stanach trwają prace nad dostosowaniem prawa dla możliwości poruszania się takich bezobsługowych kurierów. Firma Amazon i Deutsche Post również już dokonały pierwszych prób dostarczania paczek przy pomocy tej technologii, która z pewnością wkroczy również na rynek zakupów codziennego użytku i zrewolucjonizuje dostawy świeżych produktów.

Co zyska na znaczeniu - szybkość obsługi lub bezobsługowe opcje. Typowe produkty będą tłem kupowanym z automatu a wszystkie eko, regionalne produkty będą przyciągać i przywiązywać klientów. Jakość produktów będzie eksponowana.

Na znaczeniu zyskają wszystkie gadżety ułatwiające zakupy. Począwszy od lodówek składających zamówienia automatycznie, poprzez wózki z elektronicznym zliczaniem produktów, opcje automatycznych płatności. Nawet Biedronka zmienia się i wprowadza opcje płacenia kartą. To może wydawać się małą zmianą, ale za tym ruchem na tym etapie idzie zwiększenie obrotów, które zniweluje wielokrotnie koszty wprowadzenia tej opcji. Jest to właśnie krok w ułatwianiu zakupów klientom.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jurek 2014-09-30 10:47:40

    Jako osoba z doświadczeniem w handlu wiem, ze ekspozycja towaru ma duże znaczenie, przyciąga wzrok etc. Mój patent to stawianie na jakosc ekspozycji - od leasingPlus leasinguje dobry sprzęt - meble, półki wszystko pierwsza klasa i się sprawdza, klienci to doceniają

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.