Ekspert: Sprzedaż wielokanałowa albo wykluczenie z rynku

Autor: dlahandlu.pl 4 listopada 2015 12:25

- Kluczowym elementem połączenia obu światów – „wirtualnego” i „realnego” jest budowanie świadomości marki. Dotyczy to większości segmentów rodzajowych handlu detalicznego – bez względu na to, czy mówimy o aucie, pralce, komputerze, czekoladzie czy jogurcie. Utrwalona wielokanałowo świadomość marki powoduje inicjację ,,mikro-momentów”, w których mobilny konsument sięga po smartfona i wpisuje hasło poszukiwanego produktu czy określonej marki - uważa Izabella Wiszniewska-Oraczewska, dyrektor biura handlu i usług w DNB Bank Polska SA.

 – Zbudowanie fenomenu takich mikro-momentów i rozpoznawalności marki wymaga przede wszystkim zrozumienia kolejnego zjawiska jakim jest OneCommerce. Światy on-line i off-line muszą wzajemnie się uzupełniać, istnieć w symbiozie czy tworzyć pewien rodzaj ,,ekosystemu”, w którym porusza się konsument, dla którego czas i nieograniczony dostęp do informacji stają się dziś dobrami nadrzędnymi. Rozumieją to już duże korporacje sprzedażowe, w których zespoły marketingowe tworzone są z ludzi odpowiedzialnych za sprzedaż on-line i off-line. Ich wspólnym zadaniem jest zbudowanie rozpoznawalności produktu w sklepie, na wakacjach spędzanych na plaży – np. poprzez różnego rodzaju programy promocyjne, czy w sieci – poprzez nadanie uprawnień potencjalnemu klientowi do współdecydowania o ostatecznym wizerunku oferowanego asortymentu. W dzisiejszym świecie, w którym jednym z kluczowych czynników sukcesu jest skracanie łańcucha dostaw do konsumenta, niezrozumienie synergii wynikającej z obecności w obu światach w dłuższej perspektywie oznacza wykluczenie z rynku - dodaje Izabella Wiszniewska-Oraczewska.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.