Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Strategia wyrównywania najniższych cen nie przynosi rezultatów

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2016 08:39

- Na rynku każdy z graczy bardzo uważnie patrzy na to, co robią konkurenci. Patrzy tzn. monitoruje, spisuje, analizuje ceny i ich zmiany. Ale patrzeć a widzieć i wyciągać wnioski to dwie różne rzeczy. Sieci posiadają masę danych, jednak nie "wyciskają" z nich wszystkiego - uważa dr Maciej Kraus, dyrektor w dziale strategii PwC.

- Z naszego doświadczenia wiele sieci prowadzi strategie "wyrównaj najniższą cenę". Jednak w długim okresie taka strategia nie przynosi rezultatów. Zaawansowana analityka uwzględniająca rozbudowane modele to przyszłość. Nie jest filozofią strategia "równania cen". Filozofią jest takie zarządzanie mixem cena/promocja /komunikacja, aby z jednej strony stworzyć wizerunek najtańszej sieci, a z drugiej  - nie inwestować bez sensu w obniżki, których klienci nawet nie zauważa - dodaje dr Maciej Kraus.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie cenowe musi brać pod uwagę profil klientów sklepu

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.