Ekspert: Taktyka Biedronki może się obrócić przeciwko marce

Autor: Piotr Zajlich, Creative & Strategic Director San Markos 27 czerwca 2014 09:49

Ekspert: Taktyka Biedronki może się obrócić przeciwko marce

To, że nasi kochani rodacy słabo liczą wiemy od dawna. Dlatego dość łatwo przekonać ich na podstawie pojedyńczych produktów, że "najniższe ceny" w Biedronce to fakt. Tymczasem z łatwością znajdziemy chociażby w internecie porównania koszyków zakupów z których wynika, że Biedronka plasuje się pod koniec stawki. Aby nie być posądzonym o stronniczość przyjmijmy, że średnio połowa stawki to uczciwa pozycja z punktu widzenia konsumentów. Tak, czy inaczej wynika z tego jasno, że nie są to "najniższe ceny" - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Zajlich, Creative & Strategic Director San Markos.

W tym momencie dokładnie widać jaką siłę mają media. Olbrzymie nakłady przekładające się na stałą obecność w świadomości odbiorców doskonale budują przekaz, o który chodzi strategom i marketerom Biedronki nawet, jeśli nie jest do końca oparty na prawdziwych danych. Tak, czy owak, jeśli okazuje się, że brnięcie pod prąd w rzeczywistości jest skuteczne, to byłoby nieroztropne zaprzestanie takiego sposobu reklamy. A więc skoro brnięcie pod prąd rzeczywistości działa, to brnijmy w to do końca. Stąd w mojej opinii pojawił się absurd. Daleki jestem od sugerowania, że Biedronka drwi z odbiorców próbując wmówić im swoją wersję świata - to po prostu agresywna taktyka. Taktyka, która może obrócić się jednak przeciw marce, bo z filmów wyraźnie wyłania się przekaz "nie ma nic dziwniejszego od cen w Biedronce". Prawda. Najniższe i nie najniższe zarazem są rzeczą dziwną.

Co do jakości samych komunikatów uważam, że są zrobione bardzo dobrze. Porządna reżyseria, fajne animacje, proste historie, w których znajdziemy "twist" mogący niektórych rozbawić. Nie mam uwag. No, może poza tym, co za tymi komunikatami stoi, ale o tym pisałem na początku...

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • konsumentka 2014-07-30 12:40:48

    Mam taki sam odbiór Biedronki co ekspert.Cała strategia reklamowa jest bardzo nośna i klientów im nie brakuje.Niektórzy nadal myślą że jest to polska sieć.Większość liczyć nie umie a Biedronka i inne dyskonty- zeżrą nasz rodzimy handel.Wtedy podniosą ceny i my konsumenci, będziemy musieli się obudzić.A reklamy są niestety niezłe i obiektywnie przyznaje to ekspert.

  • jak 2014-06-28 16:21:52

    do słownika

  • jak 2014-06-28 16:20:39

    Zajrzyj ekspercie to słownika i sprawdź jak się "nierostropne" pisze poprawnie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.