Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Unikanie wojen cenowych spoczywa na barkach e-sklepów

Autor: InfoWire.pl 17 października 2016 09:29

- Wojny cenowe to negatywne zjawisko szczególnie z punktu widzenia sprzedawcy internetowego, ponieważ prowadzi ono do obniżenia marż i w związku z tym dochodowości biznesu. Konkurowanie jedynie ceną jest niekorzystne również dla producenta, gdyż cierpią na tym jego marże i jego marka. Wojna cenowa może nie opłacać się także konsumentowi, a to z tego powodu, że jeżeli sprzedawcy i producenci koncentrują się wyłącznie na cenie, to niestety traci na tym jakość - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Jakub Kot, CEO z Dealavo, firmy dostarczającej narzędzia do analizy cen online.

- Unikanie wojen cenowych spoczywa przede wszystkim na barkach sklepów. Powinny one ustalać swoje ceny nie dowolnie, lecz na podstawie rzetelnej analizy rynkowej. Poza tym muszą rywalizować z konkurencją też na innych polach. Przykładowo sprzedawcy internetowi mogą budować swoją markę, opierając się na profesjonalnej obsłudze klienta, dostarczaniu wiedzy eksperckiej czy oferowaniu unikatowych produktów. Jeżeli sklep koncentruje się na sprzedawaniu dokładnie tych samych towarów co jego konkurencja i nie daje nic od siebie, oczywiste jest, że może konkurować tylko ceną - zauważa ekspert. 

Aby prowadzić dobrą politykę cenową, sprzedawcy powinni korzystać z odpowiednich narzędzi. Da się je podzielić na dwie grupy. Pierwszą tworzą narzędzia służące do analizy działań i asortymentu konkurencji. W drugiej znajdują się natomiast te do analizy wewnętrznej, pozwalające zbierać i rozpatrywać dane dotyczące własnego sklepu i kupujących w nim klientów. Co ważne, analiza ta pozwala również znaleźć właściwą równowagę między ceną a jakością oferowanych towarów. Jeśli mamy klientów, którym zależy tylko i wyłącznie na cenie, warto pomyśleć o wprowadzeniu analogicznego produktu z niższej półki cenowej. Natomiast jeżeli widzimy, że nasi klienci są lojalni i cenią naszą obsługę klienta, możemy promować bardziej np. produkty premium - uważa rozmówca.

Trzeba zauważyć, że lekkomyślne obniżanie cen towarów przez sprzedawców często wynika z porzucania koszyków internetowych przez konsumentów. W większości przypadków nie jest to dobra reakcja, ponieważ rezygnowanie z zakupów najczęściej nie jest wcale spowodowane zawyżonymi cenami produktów. - Główną przyczyną porzucania koszyków w sklepach internetowych jest to, że klient na etapie przystępowania do płatności zostaje czymś zaskoczony. Być może interfejs strony sklepowej jest źle skonstruowany, klient dowiaduje się, że musi ponieść dodatkową opłatę za dostawę towaru, bądź nie znajduje oczekiwanej formy płatności. Żeby walczyć ze zjawiskiem porzuconych koszyków, należy więc zadbać o to, aby konsument cały czas wiedział, czego się spodziewać, i ułatwić mu proces decyzyjny - mówi Kot.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.