Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert w dlahandlu.pl: Za 5-6 lat sieci franczyzowe Eurocashu będą zrzeszały 17 tys. sklepów

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2014 11:10

Ekspert w dlahandlu.pl: Za 5-6 lat sieci franczyzowe Eurocashu będą zrzeszały 17 tys. sklepów

(...)Prognozy rynkowe mówią raczej o oczekiwanym spadku całego rynku hurtowego w perspektywie najbliższych kilku lat. Spowolnienie gospodarcze przełożyło się na obniżkę rentowności spółek. Nawet w kontekście oczekiwanego powolnego odbicia w gospodarce, sytuacja konkurencyjna na rynku FMCG pozostaje trudna. Masa promocji, w zasadzie w każdym formacie, z dyskontami na czele, sprawia, że na rynku jest bardzo ciasno (...) - mówi Maria Mickiewicz, analityk w Espirito Santo.

Maria Mickiewicz: W mojej ocenie oba te scenariusze zakładają konieczność konsolidacji rynku przez Eurocash na mniejszą bądź większą skalę. Duże akwizycje, czyli takie, które materialnie zwiększałyby przychody spółki, mogą być trudne do zrealizowania, biorąc pod uwagę obecną skalę działalności spółki Eurocash. Spółka generuje obecnie prawie 17 mld zł przychodów. W mojej opinii scenariusz porównywalnego dużego przejęcia, jak w przypadku Tradisu, jest mało prawdopodobny do powtórzenia. Jeżeli Eurocash miałby na oku jakiś znaczący podmiot do przejęcia, musiałby się liczyć z odmową UOKiK-u ze względu na osiągniecie pozycji dominującej. Ponadto, nawet gdyby taka transakcja zyskała zielone światło ze strony UOKiK, to sfinalizowanie transakcji na dużą skalę to proces czasochłonny. Przypomnijmy, że tak było w przypadku przejęcia Tradisu przez Eurocash. Wówczas transakcja bardzo długo i wnikliwie badana przez UOKiK.
Pojawia się też pytanie, kto mógłby być na celowniku Eurocashu? Nie wydaje mi się, aby Eurocash mógł być zainteresowany aktywami Lekkerlandu, który podjął już decyzję o wyjściu z Polski. Według mojej wiedzy, około połowę klientów Lekkerlandu stanowiły duże sieci, które nie są docelowymi klientami Eurocashu.
Wracając do pytania o przedstawione scenariusze dla rynku hurtowego na kolejne lata, drugi z nich wydaje mi się bardziej prawdopodobny, przy czym udział Eurocash szacowałabym raczej na 30-35 proc. Pierwszy z przedstawionych scenariuszy byłby według mnie możliwy tylko przy założeniu, że po drugiej stronie, czyli po stronie mniejszych konkurentów Eurocashu, nic by się nie działo, a to wydaje się mało prawdopodobne. Z pewnością, jeśli mówimy o podmiotach będących nadal w rękach założycieli, rozmowy o ewentualnej sprzedaży biznesu czy połączeniu z innym porównywalnym podmiotem nie są łatwe. Jednak wygląda na to, że gracze rynku dystrybucyjnego zdają sobie sprawę z tego, że może to być jeden z ostatnich dzwonków na współpracę i stworzenie realnej przeciwwagi dla największego gracza. Jeśli bowiem Eurocash przy swojej skali działania nie napotka na silną konkurencję, to rzeczywiście pierwszy z przedstawionych scenariuszy mógłby się w jakimś stopniu zacząć materializować.

  • Kier 2017-10-16 08:42:24

    zA 5 lat może już EC nie być na rynku. Czego im z całego serduszka życzę, bo to kołchoz dla pracowników. A systuacja wew firmy jest beznadziejna

  • ec 2016-05-31 17:59:25

    Buechchchche buechechecheche ja pie...e buechcecheche

  • DD 2014-01-14 15:46:03

    Pani pracuje w banku który sprzyja Biedronce i Eurocash, dlatego jej prognozy rynku hurtowego sa optymistyczne. Ponadto każda z sieci musi informować że będą wzrosty. A realia są inne, większość sieci ma duże problemy może poza dyskontami i częscią supermarketów. A nie zapominajmy o tym że planowana jest eksplozja rynku sprzedaży internetowej w ciągu najbliższych 5 lat.



    Tak więc bardzo lubimy takie opinie, szkoda że nie mają nic wspólnego z rzeczywistością i sa jedynie elementem PR dla Pani i jej formy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.