Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Wciąż warto otwierać e-sklepy, ale trzeba mieć na nie pomysł

Autor: Agata Lejman, ekspert SalesBee 17 maja 2016 09:48

Według różnych szacunków w Polsce działa obecnie nawet 25 tys. wirtualnych sklepów. Czy przy takiej konkurencji warto otworzyć kolejny? Zdaniem ekspertów SalesBee sklep internetowy to wciąż świetny pomysł na własny biznes. Jednak, aby odnieść sprzedażowy sukces trzeba mieć na niego pomysł.

Sklep internetowy = firma
Startem będzie oczywiście założenie działalności gospodarczej. Taka jednoosobowa firma powinna na początku wystarczyć. Z czasem można ją przekształcić w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, a przy dalszym rozwoju w spółkę akcyjną.

Wybór asortymentu podstawą sukcesu
Przede wszystkim musimy określić, czym będziemy handlować i to nie tylko na starcie, ale także w przyszłości, kiedy dojdzie do rozwijania asortymentu. Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2015”, do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież, akcesoria i dodatki (73 proc.), książki, płyty i filmy (67 proc.) oraz sprzęt RTV/AGD (57 proc.). Wybory internautów to jedno, ale warto zwrócić uwagę na konkurencję w wybranych kategoriach. Już dziś jest ona ogromna. Zaletą Internetu jest jednak to, że można swobodnie konkurować z największymi. Musimy tylko znaleźć dostawcę, który zaoferuje nam produkt w dobrej cenie. Początkowo lepiej, aby był to produkt niszowy, który niełatwo odszukać w ofercie największych sklepów. To pozwoli spozycjonować nasz sklep i stopniowo zwiększać liczbę produktów.

Nazwa sklepu – Twoja marka w sieci
Po wyborze kategorii produktów przychodzi czas na stworzenie odpowiedniej nazwy sklepu i jego identyfikacji wizualnej. To decyzja strategiczna, która być może zaważy na przyszłości całego biznesu. Czy powinna być to nazwa jednoznacznie kojarząca się z pierwszymi produktami, które będziemy sprzedawać, czy też lepiej, aby była uniwersalna, bo w przyszłości zwiększymy liczbę kategorii? Decyzja nie jest prosta, ale doświadczenie pokazuje, że obecnie na rynku trudniej stworzyć drugiego Amazona czy e-Baya, a więc uniwersalne platformy sprzedające praktycznie wszystko. Na polskim rynku także jest ciasno, a najpopularniejsze sklepy w 2015 roku, to również internetowe „hipermarkety” jak Morele.net, Mall.pl, czy Agito.pl. Konkurowanie z nimi może być trudne, dlatego lepiej skupić się na wybranej niszy i do niej nawiązać tworząc nazwę naszego e-sklepu.

Konstrukcja strony internetowej i dobór narzędzi wspierających
Kolejny krok to wybór strony sklepu, czyli wykupienie domeny i hostingu u dobrego dostawcy. Dzięki temu unikniemy problemów technicznych, a strona będzie ładować się szybko, co przy zakupach w sieci jest sprawą kluczową. Następnym zadaniem jest zaprojektowanie wyglądu strony sklepu w oparciu o identyfikację wizualną i opracowanie jej struktury.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.