Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Wyhamowuje dynamika sprzedaży produktów FMCG w internecie

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2016 14:22

- Rynek sklepów internetowych z żywnością będzie się nadal rozwijał, ale zauważalne są symptomy wyhamowania dynamiki sprzedaży produktów spożywczych sieci. Ci, którzy kupują online już są przekonani do tego rozwiązania, ale ta grupa nie rośnie w znaczącym tempie - uważa Artur Czajka, ekspert Nielsena.

Badania Nielsena wskazują, że 25 proc. kupujących żywność w internecie deklaruje, ze będzie to robić częściej niż dotychczas. Artur Czajka zauważa, że są grupy zupełnie pominięte przez przedstawicieli branży e-grocery. - O ile skutecznie zwrócono się do młodych rodziców, to zupełnie przeoczono osoby starsze, zakładając, że i tak nie korzystają z internetu. To prawda, ale seniorzy mają korzystające z sieci dzieci, do których można by skierować działania komunikacyjno-reklamowe - mówi ekspert Nielsena.

Co zachęca klientów do wejścia na strony detalistów? Najczęściej (69 proc.) akcje promocyjne. Samą chęcią zrobienia zakupów spożywczych onlinie kieruje się 29 proc. badanych. Inni szukają przepisów na potrawy (27 proc.) lub chcą wziąć udział w konkursie (12 proc.).

Dla 65 proc. badanych zakupy w internecie są wygodne. Ponad połowa ankietowanych jako korzyści wskazała również oszczędność (58 proc.) czasu oraz niższe ceny (54 proc.).

Jak przyszłość czeka sprzedaż omnichannel? Zdaniem eksperta, wygrają ci, którzy odpowiednio zintegrują działania wokół sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i internetowej, poprzez m.in. stronę www, media społecznościowe, smartfon, gry wideo, aplikacje, magazyny i katalogi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.