Ekspert wyjaśnia dlaczego Polacy traktują Biedronkę jak "swoją"

Autor: www.dlahandlu.pl 14 października 2016 10:42

Ekspert wyjaśnia dlaczego Polacy traktują Biedronkę jak "swoją" Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

W rankingu najlepszych polskich marek do dłuższego czasu w ścisłej czołówce jest Biedronka. Dlaczego? Bo nazywa się Biedronka, bo wspiera polskich piłkarzy i polskich dostawców oraz ma sklep za każdym rogiem z polskimi towarami w dobrych cenach. To wystarcza polskiemu konsumentowi, żeby traktować ją jak swoją - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Spójrzmy na rynek piwa – marki takie jak Tyskie, Żubr, Żywiec czy Lech polskimi są przecież tylko
z nazwy i reklamy, chociaż należą do międzynarodowych koncernów. Czy to w czymś nam przeszkadza? Myślę, że zdecydowanie bardziej przeszkadza nam mimo wszystko niezrozumienie rynku przez takich polskich graczy jak bankrutująca właśnie Alma czy niezrozumienie marketingu przez markę Roleski, która wypuszcza kampanie reklamowe pozbawione jakiegokolwiek sensu i zrozumienia potrzeb konsumenta - tłumaczy ekspert.

Zdaniem Radosława Kaczmarka, na hasłach promocyjnych nawiązujących do polskości, najwięcej zyskały Lidl i Biedronka. - Pierwsza sieć za umiejętne wykorzystanie polskości do budowania wizerunku marki, która dba o świeżość produktów i ich lokalne pochodzenie, druga za genialne wykorzystanie polskiej dumy narodowej w kampaniach marketingowych oraz konsekwentne promowanie swoich polskich producentów i produktów - podsumowuje nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Nie_znam_sie 2016-10-16 17:48:05

    Spółka Jeronimo wyhodowała sobie kupujących, to jest hodowla na wielką skalę, przeciętny klient zachowuje się jak psy Pawłowa: Biedra=tanio. Z biznesowego punktu widzenia odwalili kawał dobrej roboty, zarabiają ogromne kwoty, bo dają ludziom poczucie kupowania tanio, a głupiutki naród polski to łyknął, wykończyli prawie wszystkie małe sklepiki, a resztę dorżną w ciągu kilku najbliższych lat. Tak się robi biznes na masową skalę, dlaczego polskie marki nie są wstanie konkurować z zagranicą ? bo się spóźniły, albo sprzedały swoje pomysły, a rodzimy biznesmen woli inwestować za granicą niż u nas, bo my jesteśmy bardzo niewdzięcznym narodem, lubimy kombinować, a najważniejszym kryterium dla większości jest cena.

  • Zdziwiona 2016-10-15 09:52:36

    Nikt nie znosi Biedny to skąd te kolejki?

  • PK 2016-10-14 15:26:50

    Patriotyzmem nazywamy kupowanie w polskich sklepach polskich produktów. A jak nazwiemy pracę agencji marketingowych, które ten "popyt na polskość" doskonale (wedle słów "eksperta") wykorzystały i przekuły na zarobki swoje i Biedry? Liczby nie kłamią, są gigantyczne. "A to, że bogaci nie płacą podatków w Polsce? Cóż, gdyby płacili, nie byliby bogaci" (cop. dr Gwiazdowski Robert dor. CAS).

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.