Ekspert: Wystawa to najtańszy sposób komunikacji dla sklepu

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2012 09:02

Ekspert: Wystawa to najtańszy sposób komunikacji dla sklepu

O sposobie właściwego budowania wizualizacji sklepu, urządzaniu jego wystawy i wpływie komunikatów wzrokowych na klienta rozmawiamy z dr Markiem Borowińskim, specjalistą od visual Merchandisingu oraz zwiększania sprzedaży.

Na co zwracają uwagę klienci sklepów ?
Jeśli mówimy o nowych klientach, których sklep che pozyskać to na pewno jego wizerunek jest ważnym czynnikiem, wpływającym na konsumentów. Najczęściej jest to bardzo subiektywna ocena potencjalnych nabywców. W związku z tym należy zadbać o wygląd sklepu i jego otoczenia. Trzeba tez sprawdzić jak wygląda jego komunikacja zewnętrzna. Szyld, reklamy, czy są właściwej wielkości oraz czy są widoczne dla przechodniów. Również trzeba zatroszczyć się o wystawę sklepową, która jest pewnego rodzaju wizytówką sklepu.

Jak powinna wyglądać profesjonalna witryna sklepowa ?
Okno sklepowe jest naturalnym łącznikiem pomiędzy konsumentem, a sklepem, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na percepcję przechodniów. Klient często na podstawie oceny witryny podejmuje decyzje o tym, czy wejść do tego konkretnego sklepu. Okno sklepowe powinno się różnić od drugiego, tak, by w odbiorze klienta nie stworzyć jednej masy. Wystawa to jeden z najtańszych kanałów komunikacji, który pokazuje autentyczny towar, a nie wyobrażenie o nim. Dodatkowo prezentacja odbywa się w miejscu sprzedaży, co w znaczący sposób wpływa na decyzyjność klientów. Jeśli oglądamy wystawę sklepu i jeśli ona na poziomie obrazu plastycznego (kompozycji, koloru, ustawienia produktów i oświetlenia itd.) zostanie zaakceptowana, to dopiero wtedy świadoma część mózgu zaczyna analizować pozostałe elementy, czyli napisy, ceny, informacje o produktach oraz promocje. Dobrze zaprojektowana witryna powinna skupić uwagę przechodniów za pomocą obrazu, ponieważ ludzki umysł w pierwszym spojrzeniu nie analizuje a jedynie ocenia go w bardzo prosty sposób - podoba mi się lub nie. Istotą dobrej wystawy jest więc zbudowanie pozytywnego obrazu u odbiorcy. 



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.