Emperia chce wprowadzić spółkę deweloperską na GPW

Autor: PAP 15 maja 2014 20:54

Emperia pracuje nad wyodrębnieniem części związanej z nieruchomościami. Obecnie finalizuje proces wyboru doradców i spodziewa się, że rejestracja podziału zostanie dokonana na przełomie 2014 i 2015 roku, a spółka zadebiutuje na warszawskiej giełdzie na początku 2015 r. Emperia oczekuje dalszego wzrostu marży brutto działalności detalicznej w II i III kw.

- Obecnie finalizujemy proces wyboru doradców w procesie. W trakcie jest przekształcenie P1 sp. z o.o. w Elpro Development SA. Na przełomie czerwca i lipca planujemy opublikować plan podziału - powiedział Cezary Baran, wiceprezes ds. finansowych.

"Rejestracji podziału spodziewamy się na przełomie 2014 r. i 2015 r., a debiut giełdowy wydzielonej spółki planujemy na początek przyszłego roku" - dodał.

W styczniu Emperia Holding poinformowała o zamiarze podziału spółki. Do należącej do niej spółki P1 ma zostać wniesiona całość posiadanych przez Emperię aktywów i zobowiązań związanych z segmentem nieruchomościowym grupy. W wyniku podziału dotychczasowi akcjonariusze Emperii staną się akcjonariuszami spółki P1. Zarząd zakłada, że liczba akcji otrzymanych przez akcjonariuszy w spółce P1 będzie taka sama, jak liczba akcji posiadana przez nich w Emperia Holding.

Jednym z celów podziału jest m.in. rozszerzenie możliwości rozwoju części nieruchomościowej o projekty realizowane dla innych detalistów oraz ułatwienie porównania i wyceny wydzielonych biznesów z podobnymi na rynku.

Baran przyznał, że najtrudniejszą częścią procesu będzie ustalenie wartości dzielących się biznesów.

"Zajmą się tym doradcy. Nasze bardzo luźne szacunki zakładają, że część deweloperska może stanowić około 30 proc. wartości całej firmy" - powiedział Baran.

Obecnie Emperia i P1 mają łącznie 1,6 mln akcji Emperii, które stanowią 10,63 proc. w kapitale zakładowym spółki.

Po podziale Emperia Holding będzie koncentrowała się przede wszystkim na rozwoju działalności w obszarze handlu detalicznego. Akcje te mają zostać umorzone przed podziałem, czyli w III lub IV kw. W I kw. 2014 r. przychody ze sprzedaży działalności detalicznej spadły do 468,3 mln zł z 481,4 mln zł rok wcześniej, strata netto wyniosła 6,8 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku w I kw. 2013 r.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła w I kw. o 3,8 p.p. do 28,2 proc. z 24,4 proc. rok wcześniej.

Prezes Emperii Dariusz Kalinowski poinformował, że na wyniki pierwszego kwartału wpływ miało przesunięcie Świąt Wielkanocnych, jednorazowe koszty z tytułu rozwiązania umowy najmu w wysokości 1 mln zł i szacowane koszty połączenia spółek detalicznych na poziomie około 1 mln zł.

Koszty logistyki w I kw. wyniosły 19,6 mln zł, co stanowi 4,2 proc. sprzedaży.

"W drugim kwartale obniżą nam się koszty logistyki i powinniśmy uzyskać wyższą marżę brutto niż w pierwszym kw. W trzecim kw. też liczę, że pokażemy zwiększenie marży, a później ona się ustabilizuje" - powiedział Kalinowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.