Emperia: Dobre wyniki pozwolą nam przyspieszyć rozwój

Autor: dlahandlu.pl 29 sierpnia 2017 13:40

Emperia: Dobre wyniki pozwolą nam przyspieszyć rozwój fot. Stokrotka

Zarząd Emperii optymistycznie patrzy na przyszłość. – Chcemy przyspieszyć rozwój sieci supermarketów. Liczymy na to, że tempo nowych otwarć będzie wzrastało – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emeperia Holding.

Na koniec drugiego kwartału 2017 roku sieć sklepów Stokrotka liczyła 386 placówek. W drugim kwartale otwarto 10 sklepów, a zamknięto 2.

- Tempo otwarć w drugiej połowie roku przyspieszy – mówi Dariusz Kalinowski. – Spodziewamy się, że na koniec tego roku nasza sieć będzie liczyła 444 placówki – dodaje. Oznaczać to będzie wzrost liczby sklepów netto o 72 lokalizacje. W pierwszej połowie roku otwarto nowych 30 sklepów.

Firma podpisała już umowy na kolejne 33 placówki i spodziewa się wkrótce ich otwarć. W przypadku  18 lokalizacji rozmowy są bardzo zaawansowane.

Spółka posiada 250 supermarketów własnych, 88 marketów własnych, 2 markety „5”, 46 sklepów franczyzowych.

Jak podał prezes Emeperii, jest jeszcze za wcześnie, by ocenić nowy koncept market „5”. - Na koniec roku podejmiemy decyzję, czy chcemy w tym koncepcie dynamicznie się rozwijać – powiedział.

Zarząd podkreśla, że celem spółki od początku było wypracowanie takiego konceptu, który będzie notował dobre wyniki. To się udało – nowo otwierane sklepy osiągają lepsze wyniki niż sklepy historycznie starsze. Spółka podała, że średnia sprzedaż z 1 metra kw. sklepów otwartych do 2012 roku wynosi 1,28 tys. zł, natomiast sklepy otwarte w latach 2013-2015 generują średnią sprzedaż na poziomie 1,45 tys. zł na 1 metr kw.

- Chcemy przyspieszyć rozwój sieci. Dobre wyniki dają nam podstawę do takich planów – mówi Dariusz Kalinowski. - Segment supermarketów będzie dynamicznie rósł. W dużych miastach w tym formacie nie mamy zorganizowanego konkurenta – dodaje.

Prezes poinformował, iż firma szuka lokalizacji na kolejne centrum dystrybucyjne, tym razem na południu Polski. Obecnie trwa rozbudowa centrum dystrybucji w Lublinie.

W lipcu Emperia sprzedała towary za 211 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 8,3 proc. Zdaniem prezesa, sierpień może być znacznie lepszy. – Sierpień idzie dobrze, lepiej niż lipiec – powiedział.

Zarząd Emperii poinformował, iż proces poszukiwania inwestora dla spółki przebiega „zgodnie z harmonogramem”. Obecnie trwa zaawansowany due dilligence.

Grupa Emperii Holding osiągnęła w pierwszym półroczu 2017 roku 1,23 mld zł przychodów ze sprzedaży, wobec 1,17 mld zł rok wcześniej, czyli o 5,1 proc. Zysk netto grupy wzrósł odpowiednio z 18,4 mln zł do 22,2 mln zł, czyli o 20,9 proc.

Spółka zaznacza, że wzrost sprzedaży pochodzi z nowych sklepów. Sklepy porównywalne (sprzedaż LFL) spadły o 0,1 proc. Jak tłumaczy zarząd, jest to efekt bardzo wysokiej bazy w pierwszym półroczu 2016 roku.

Grupa zanotowała wzrost przychodów i zysków także w samym drugim kwartale 2017 roku. Przychody wzrosły do 631,7 mln zł, z 585,8 mln zł w drugim kwartale 2016 roku, a zysk wzrósł odpowiednio do 15,8 mln zł w drugim kwartale 2017 roku z 10,8 mln zł w pierwszym kwartale 2016 roku.

Przypomnijmy, że przychody ze sprzedaży Grupy Emperia w 2016 roku wyniosły 2,45 mld zł i były o 17,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik netto za 2016 rok wyniósł 50,5 mln zł i był wyższy o 4,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,45

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.