Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Emperia notuje 6,7 mln zł straty w kanale detalicznym

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2014 13:12

Emperia Holding opublikowała wyniki za I kw. 2014. W tym okresie przychody netto wyniosły 479 443 tys. zł (493 047 tys. zł w analogicznym okresie 2013 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 5 568 tys. zł w porównaniu do 13 546 tys. zł, a zysk okresu wyniósł 3 229 tys. zł (13 707 tys. zł w I kw. 2013 r.).

Głównymi zadaniami, które Grupa realizowała w I kwartale 2014 roku były:  zakończenie wdrażania i kontynuacja procesu optymalizacji własnej logistyki;  połączenie wszystkich spółek segmentu detalicznego; opracowanie i wdrożenie nowego formatu sklepów – Market Stokrotka.

Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2014 roku wyniosły 479.443 tys. zł, i były o 2,76 proc. niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
- Spadek sprzedaży nastąpił przede wszystkim w segmencie detalicznym i był efektem przesunięcia okresu świątecznego na II kwartał oraz połączenia spółek detalicznych, które zostało zrealizowane w I kwartale 2014 r. Wynik osiągnięty w I kwartale 2014 roku wyniósł 3.229 tys. zł, a odpowiednio wynik w I kwartale okresu porównawczego wyniósł 13.707 tys. zł. Spadek wynika ze straty osiągniętej w segmencie detalicznym 6.779 tys. zł . Pozostałe segmenty operacyjne Grupy: nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne wypracowały zyski w łącznej kwocie 10.328 tys. zł. Strata segmentu detalicznego została spowodowane przez spadek przychodów i wyższe niż zakładano koszty logistyki. Efektywność logistyki nie osiągnęła jeszcze poziomu gwarantującego dochodowość segmentu. W I kwartale 2014 roku na uwagę zasługuje przyrost kwoty zysku ze sprzedaży, pomimo niższych przychodów wypracowano o 12,55 proc. więcej zysku na sprzedaży. To głównie wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za I kwartał 2014r wyniosła 28,59 proc., a w okresie porównywalnym 24,70 proc. (...).  W I kwartale 2014 Stokrotka Sp. z o.o. poniosła jednorazowy koszt w kwocie 1.000 tys. zł z tytułu odszkodowania za przedterminowe rozwiązanie umowy najmu jednego ze sklepów Delima - czytamy w komentarzu do wyników spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.