Emperia: Poprawa wyników w segmencie detalicznym przyniosła ponad 18 mln zł zysku

Autor: www.dlahandlu.pl 13 maja 2015 20:48

Emperia: Poprawa wyników w segmencie detalicznym przyniosła ponad 18 mln zł zysku fot. stokrotka.pl

W I kw. 2015 r. Emperia Holding uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 486 342 tys. zł (479 443 tys. zł w analogicznym okresie 2014 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 19 895 tys. zł (5 568 tys. zł), a zysk okresu wyniósł 18 811 tys. zł (3 229 tys. zł).

- Grupa pozytywnie ocenia wyniki I kwartału bieżącego roku. Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku były o 1,44% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w 2014r poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych (wg GUS za I-III 2015 r. żywność i napoje bezalkoholowe – 3,7%) oraz silna konkurencja cenowa w segmencie detalicznym.
Wynik netto za I kwartał 2014 roku wyniósł 18.811 tys. zł, a w okresie porównawczym 3.229 tys. zł, co stanowi wzrost o 482,56%. Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy wypracowany w 2015 roku, to przede wszystkim efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym. Na lepszy wynik netto osiągnięty w I kwartale 2015 roku (pomijając transakcję zbycia nieruchomości, która wygenerowała 7.750 tys. zł zysku netto) wpłynął wzrost marży handlowej o 0,24% (3.177 tys. zł) i spadek kosztów operacyjnych o 2,47% (3.263 tys. zł) - komentuje zarząd Emperii Holding.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy to: 

- w I kwartale 2015 roku Grupa osiągnęła 61 tys. zł wyniku brutto na operacjach finansowych, zaś w i kwartale 2014 r - 374 tys. zł;
- w I kwartale 2015 roku zrealizowano wynik brutto na zbyciu nieruchomości 7.750 tys. zł, a w okresie porównywalnym 6 tys. zł zysku;
- w I kwartale 2015 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów w kwocie 618 tys. zł, a I kwartale 2014r w kwocie 1.000 tys. zł,
- w I kwartale 2014 roku Emperia Holding uzyskała 1.634 tys. zł z tytułu kwot zasądzonych w sporze sądowym z Ernst & Young Spółka z o.o.,
- w I kwartale 2014 roku segment detaliczny poniósł dodatkowe koszty związane z połączeniem spółek detalicznych (Maro-Markety Sp. z o.o., Społem Tychy S.A. i Pilawa Sp. z o.o.) w kwocie 1.033 tys. zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.