Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Emperia poprawia wyniki finansowe - 25,4 mln zł zysku

Autor: www.dlahandlu.pl 26 kwietnia 2016 09:23

Emperia poprawia wyniki finansowe - 25,4 mln zł zysku fot. materiały prasowe Stokrotka

Emperia Holding przedstawiła jednostkowe sprawozdanie finansowe za 2015 rok. W tym czasie spółka zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 15.539 tys. zł, tj. o 11,5% wyższe niż w roku ubiegłym. Wynik netto wyniósł 25.444 tys. zł i jest o 50,9% wyższy od wyniku netto okresu porównywalnego.

Na wzrost przychodów w 2015 roku wpłynęły wyższe niż w roku ubiegłym przychody z segmentu
nieruchomości. Wzrost wyniku netto w 2015 roku to przede wszystkim efekt wyższych przychodów dywidendowych

Poniesione w 2015 roku nakłady inwestycyjne w wysokości 23,2 mln związane były głównie zakupem nieruchomości. Spółka kontynuowała modernizację biurowca (Lublin Projektowa 1), a łączne nakłady z tego tytułu wyniosły 1,8 mln.

Czynniki, które będą miały wpływ na wyniki osiągane przez Emperia Holding S.A. w perspektywie następnego roku to:
Zewnętrzne:
a) Sytuacja makroekonomiczna w  kraju, mierzona wskaźnikami: wzrost PKB, poziom bezrobocia, wartość netto dochodów gospodarstw domowych, poziom inflacji/deflacji,
b)Zmiany w prawie podatkowym,
c)Zmiany na rynku branżowym FMCG,
d)Wzrost cen na zużywane przez Grupę towary i usługi, w szczególności paliw i mediów,
e)Polityka instytucji finansowych w zakresie kredytowania firm i konsumentów (poziom stóp procentowych, marzy kredytowej, zabezpieczeń),
f) Sytuacja na rynku pracy i koszty płac,
g)Sytuacja na rynku nieruchomości, w szczególności w segmencie deweloperskim.

Wewnętrzne:
a) Optymalizacja procesów biznesowych (zwiększenie efektywności działania i lepszą jakość zarządzania w segmentach),
b) Uproszczenie struktur segmentu nieruchomości,
c) Pozyskanie atrakcyjnych lokalizacji detalicznych,
d) Wewnętrzna polityka w zakresie kontroli kosztów,
e) Tempo rozwoju sieci detalicznej,

Spółka przypomina, że 1 marca  2016 roku otrzymała protokół z badania ksiąg wydany w postępowaniu kontrolnym prowadzonym przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Lublinie w zakresie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatku dochodowego od osób prawnych za 2011 rok. W protokole zawarto ocenę prawną, iż spółka osiągnęła dodatkowy dochód podatkowy ze zbycia segmentu dystrybucyjnego w 2011 roku w kwocie 959.308.086,76 zł. Dokument w postaci protokołu jest dokumentem urzędowym, który nie rozstrzyga sprawy. Niemniej jednak w przypadku przyjęcia ustaleń z protokołu w decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Lublinie, a następnie utrzymania tej decyzji przez organ odwoławczy (Dyrektora Izby Skarbowej), powyższe może skutkować obowiązkiem  uiszczenia przez spółkę zaległości podatkowej w wysokości 182.268.537,00 zł wraz z odsetkami za zwłokę od dnia 3 kwietnia 2012 roku.
Spółka 15 marca 2016 roku przekazała Dyrektorowi Urzędu Kontroli Skarbowej w Lublinie zastrzeżenia do protokołu z badania ksiąg. Zarząd Spółki oraz jej doradcy podatkowi nie zgadzają się z ustaleniami protokołu. Spółka podejmie wszystkie możliwe kroki prawne mające na celu wykazanie braku podstaw do przyjęcia wyżej opisanych ustaleń w protokole.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.