Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Emperia poprawia wyniki w segmencie detalicznym

Autor: www.dlahandlu.pl 17 listopada 2015 11:57

Emperia poprawia wyniki w segmencie detalicznym fot. materiały prasowe Stokrotka

Przychody Grupy Emperia w trzecim kwartale 2015 r. wyniosły 519 501 tys. zł i były wyższe o 7,29% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego roku. Narastająco za trzy kwartały przychody ze sprzedaży wzrosły o 2,45%. EBITDA w trzecim kwartale wyniósł 20 351 tys. zł, a odpowiednio w trzecim kwartale okresu porównawczego 14 896 tys. zł, co oznacza wzrost o 36,62%. Narastająco za 3 kwartały 2015 roku odnotowano wzrost EBITDA o 26,19%.

Wraz z EBITDA poprawie uległ zysk Grupy. W trzecim kwartale 2015 roku wyniósł on 8 185 tys. zł, a w okresie porównawczym 119 tys. zł, co stanowi wzrost o 6 778,15%. Natomiast wynik netto za okres trzech kwartałów 2015 roku był wyższy o 113,21%  niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy wypracowany w 2015 roku, to przede wszystkim efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym. W trakcie trzech kwartałów 2015 roku Grupa kontynuowała proces skupu akcji własnych. Wydatkowano na ten cel w tym okresie 38,1 mln zł.

 -  W warunkach utrzymującej się od ubiegłego roku na rynku deflacji cen artykułów spożywczych (wg GUS za trzeci kwartał br. żywność i napoje bezalkoholowe – 0,9%, a za trzy kwartały -2,2%) oraz silnej konkurencji cenowej, przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w trzecim kwartale 2015 roku były wyższe o 7,35% od wyniku okresu porównawczego, zaś narastająco za trzy kwartały wzrost przychodów wyniósł 2,29%. Wzrost ten wynika z większej ilości placówek handlowych uruchomionych w 2015 roku. Segment detaliczny zanotował znaczny wzrost EBIDTA, który wyniósł 7 725 tys. zł, a narastająco za trzy kwartały 30 734 tys. zł, co oznacza wzrost o 47%. Na osiągnięte wyniki pozytywny wpływ miała poprawa marży handlowej, utrzymanie dyscypliny kosztowej oraz dalsze doskonalenie systemu własnej logistyki - podkreśla zarząd firmy.

Sieć Stokrotka w odpowiedzi na trudny rynek i silną konkurencją cenową, w omawianym okresie zwiększyła swoją aktywność marketingową. Swoje działania skupiła również na wdrażaniu nowych scenariuszy cenowych oraz programów lojalnościowych.

W omawianym okresie segment nieruchomości osiągnął stabilny poziom przychodów i wyników finansowych. W trzecim kwartale 2015 roku nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 1,04%, a narastająco za trzy kwartały 2015 roku o 2,16% w stosunku do okresu porównawczego. Wynik netto segmentu w trzecim kwartale wyniósł 6 736 tys. zł i jest o 12,74% wyższy od wyniku okresu porównawczego, zaś wynik netto segmentu w okresie 3 kwartałów br. wyniósł 26 572 tys. zł i jest o 49,64% wyższy od wyniku analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spółka Infinite konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową rozbudowując portfolio proponowanych usług i rozwiązań informatycznych. W trzecim kwartale 2015 przychody ze sprzedaży tego segmentu były wyższe o 10,07%, a w okresie trzech kwartałów o 5,82% wyższe niż w analogicznych okresach roku poprzedniego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.