Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Emperia: Wynik netto segmentu detalicznego to 4,61 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2015 21:21

Emperia: Wynik netto segmentu detalicznego to 4,61 mln zł Wynik netto segmentu detalicznego w II kwartale 2015 roku był niższy o 52,99 proc. niż w okresie porównywalnym, fot. Emperia

Przychody ze sprzedaży Emperii w I półroczu 2015 roku wyniosły 982 431 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku była to kwota 981 803 tys. zł.  Przychody segmentu detalicznego osiągnęły wartość 957 226 tys. zł. Zysk okresu ukształtował się na poziomie 29 072 tys. zł (w pierwszym półroczu 2014 była to kwota 17 355 tys. zł). Wynik netto segmentu detalicznego to 4 618 tys. zł.

Przychody segmentu detalicznego w II kwartale 2015 roku były niższe o 2,22 proc., zaś narastająco za I półrocze odnotowano niewielki spadek przychodów o 0,21 proc. Na zrealizowany w 2015 roku poziom przychodów segmentu istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych (wg GUS za II kwartał 2015r żywność i napoje bezalkoholowe – 2,1 proc., narastająco za I półrocze - 2,9 proc.) oraz silna konkurencja cenowa w segmencie detalicznym.

Wynik netto segmentu detalicznego w II kwartale 2015 roku był niższy o 52,99 proc. niż w okresie porównywalnym. Jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że w II kwartale 2014 roku segment detaliczny rozwiązał rezerwę na umowy rodzące obciążenia, co łącznie z efektem podatkowym zwiększyło wynik tego kwartału o 5.160 tys. zł. Łączny wynik netto segmentu detalicznego za I półrocze 2015 roku wyniósł 4.618 tys. zł i był o 2 369,52 proc. wyższy niż w okresie porównywalnym (wtedy zysk wyniósł 187 tys. zł) - podaje Emperia.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki segmentu detalicznego :
- w II kwartale 2015 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów w kwocie 811 tys. zł, a II kwartale 2014 w kwocie 1.757 tys. zł, oraz narastająco w I półroczu 2015 roku w kwocie 1.716 tys. zł, a I półroczu 2014 w kwocie 2.798 tys. zł,
- w II kwartale 2015 roku poniesiono koszty związane z zapłaconymi karami umownymi i odszkodowaniami w kwocie 2.032 tys. zł, zaś w II kwartale 2014 - 12 tys. zł, oraz narastająco w I półroczu 2015 roku w kwocie 2.185 tys. zł, zaś w I półroczu 2014r – 1.012 tys. zł,
- w II kwartale 2014 roku segment detaliczny rozwiązał rezerwę na umowy rodzące obciążenia (sklepy Delima) na kwotę 6.371 tys. zł, oraz odpowiednio aktywo z tytułu odroczonego podatku dochodowego w kwocie 1.211 tys. zł,
- w I półroczu 2014 roku segment detaliczny poniósł koszty związane z połączeniem spółek detalicznych w kwocie 1.033 tys. zł. 

W I połowie 2015 r. spółka Stokrotka zapłaciła kary i odszkodowania na łączną kwotę 2,2 mln zł. Wypłacone odszkodowania mają związek m.in. z przegranymi przez spółkę procesami sądowymi z byłymi dostawcami produktów pod marką własną.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • inka 2015-08-30 13:21:12

    Ciekawe, czy to zrobili te przychody, jak dokładnie rok temu, w vzerwcu wystawili kontrahentom faktury marketingowe, a w lipcu wszystko korygowawali... Ciekawe, że nikt tego nie Sprawdza... Ciekawe co na to KNF?...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.