Emperia zainteresowana przejęciem sieci supermarketów

Autor: dlahandlu za DM BDM 11 stycznia 2017 11:01

Emperia zainteresowana przejęciem sieci supermarketów fot. materiały prasowe Stokrotka

Spodziewamy się, że czwarty kwartał 2016 r. będzie kolejnym udanym okresem w wykonaniu Emperii. Estymujemy, że grupie uda się wypracować blisko 654 mln zł przychodów, generując jednocześnie 27,2 mln zł EBITDA - czytamy w rekomendacji DM BDM.

- Na poziomie netto liczymy na wypracowanie 12,2 mln zł zysku netto. Tym samym w ujęciu całorocznym szacujemy wzrost sprzedaży do niemal 2,5 mld zł, przy jednoczesnym zwiększeniu EBITDA do 105,8 mln zł. Po skorygowaniu o zdarzenia jednorazowe wynik względem ’15 będzie wyższy o ok. 4 mln zł (pomimo erozji marży handlowej w sieci Stokrotka w 1H’16). W perspektywie ’17 liczymy na kontynuację pozytywnych tendencji wynikowych w kolejnych kwartałach. Na poziomie grupy liczymy na 2,9 mld zł obrotów i 111,6 mln zł EBITDA (po oczyszczeniu o zdarzenia jednorazowe wzrost o 15,7 mln zł r/r, zostawiamy sobie pole do podniesienia założeń w przypadku stabilnej inflacji).
W naszym modelu przyjmujemy, że w ’17 detalista otworzy blisko 80 sklepów (w tym 32 placówki w formie franczyzy; zarząd grupy zakomunikował uruchomienie formatu convenience, którego nie uwzględniamy w założeniach). Oczekujemy, że grupa zaktualizuje politykę cenową, co pozwoli na poprawę rentowności handlowej. Uważamy, że dodatkowym czynnikiem ograniczającym presję ze strony kosztów pracowniczych, będzie obniżenie kosztów logistyki oraz ścisła kontrola wydatków na marketing i centralę. Zwracamy uwagę, że Emperia posiada silną bazę gotówkową i nie należy wykluczać akwizycji jednego z graczy na krajowym rynku supermarketów - piszą analitycy DM BDM.

Analitycy uważają, że krajowym podmiotem, do którego należy porównywać Emperię jest przede wszystkim grupa Eurocash, prowadząca sieci Delikatesy Centrum, Lewiatan oraz format cash&carry. - Porównując obie spółki widać, że Emperia ma wyższą marżę brutto ze sprzedaży, co wynika z obecności kilku różnych segmentów działalności. Jednocześnie marża netto ze sprzedaży jest zbliżona w obu podmiotach. Warto zwrócić uwagę, że Eurocash ma znacznie szybszy cykl konwersji gotówki (efekt wyższego wskaźnika rotacji zapasów). W 2H’15 tempo ekspansji Stokrotki znacznie przyspieszyło (w ciągu ltm otwarto 84 placówki, DC otwarły tylko 38 sklepów), co ma wymierne przełożenie na dynamiki generowanych obrotów – na poziomie skonsolidowanym Emperia znacznie przewyższa ostatnie odczyty głównego konkurenta. Należy jednak mieć na względzie, że sieć lubelskiej spółki jest znacznie mniejsza (liczy ok. 340 placówek) niż Delikatesy Centrum, które skupiają ponad 1,0 tys. sklepów. Dlatego też zarząd Emperii postanowił mocniej wejść w segment marketów oraz rozwinąć model franczyzowe - podsumowują analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,19

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.