Emperia zmniejszyła marżę w segmencie detalicznym o 2,3 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2016 11:37

Emperia zmniejszyła marżę w segmencie detalicznym o 2,3 proc. fo. Stokrotka

Przychody ze sprzedaży Grupy Emperia w I kwartale 2016 roku wyniosły 605.464 tys. zł, były o 24,5% wyższe niż w I kwartale 2015 roku. To efekt wzrostu przychodów segmentu detalicznego. Wynik netto wyniósł 7.591 tys. zł, a w okresie porównawczym 18.811 tys. zł, co stanowi spadek wyniku o 59,6%.

Na wynik I kwartału 2016 roku wpłynęły przede wszystkim transakcja zbycia nieruchomości w I kwartale 2015 oraz zmniejszenie marży handlowej w segmencie detalicznym o 2,3%, co było spowodowane: wdrażaniem nowej polityki cenowej, zmieniającej postrzeganie cenowe sieci Stokrotka, zastosowaniem promocyjnych marż handlowych w nowych sklepach (w szczególności otwartych w 2015 roku i I kwartale 2016 roku - łącznie 68 sklepów) i rozliczeniem akcji promocyjnej. Ponadto w I kwartale poniesiono dodatkowe koszty związane z uruchomieniem nowego centrum logistycznego w Lublinie.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy to:
- W I kwartale 2016 roku nie było transakcji zbycia nieruchomości, zaś w I kwartale 2015 roku zrealizowano wynik brutto/netto na zbyciu nieruchomości 7.750 tys. zł,
W I kwartale 2016 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów  w kwocie 751 tys. zł, zaś I kwartale 2015 w kwocie 618 tys. zł,
-  W I kwartale 2016 roku segment detaliczny nie poniósł kosztów związanych z karami umownymi i odszkodowaniami, a w I kwartale 2015 roku poniósł koszty 153 tys. zł,
- Koszty związane z otwarciem nowych sklepów w I kwartale 2016 roku wyniosły 1.782 tys. zł (otwarto 15 własnych sklepów, netto przybyło 13 sklepów), zaś koszty związane z otwarciem nowych sklepów w I kwartale 2015 roku wyniosły  894 tys. zł (otwarto 8 własnych sklepów).

W I kwartale 2016 roku cykl rotacji zapasów uległ skróceniu o 1 dzień, natomiast cykl rotacji należności uległ wydłużeniu o 2 dni, zaś cykl rotacji zobowiązań uległ wydłużeniu o 2 dni. W efekcie cykl konwersji gotówki uległ wydłużeniu o 1 dzień.

Przychody segmentu detalicznego w I kwartale 2016 roku wyniosły 593.342 tys. zł i były wyższe o 25,59% od przychodów w I kwartale 2015 roku. Wynik netto segmentu wyniósł 442 tys. zł straty, zaś I kwartale 2015 roku zrealizowano 1.575 tys. zł zysku netto.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.