Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Empik chce otwierać po 14-15 nowych salonów rocznie do 2020 roku

Autor: PAP 29 września 2016 13:58

Do końca 2016 Empik otworzy jeszcze 12 sklepów - poinformowała PAP prezes spółki Ewa Schmidt-Belcarz. W ubiegłym roku spółka otworzyła 15 nowych salonów i podobne tempo chce utrzymać do 2020 roku. Empik spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu przychodów w 2016 r. na porównywalnej bazie sklepów.

"Strategia spółki jest zorientowana na wzrost przychodów w najbliższych 4-5 latach, zarówno w online, jak i w offline. Mamy kilka kluczowych elementów tej strategii. Z jednej strony planujemy dalszą ekspansję sieci fizycznej Empik. W ubiegłym roku otworzyliśmy 15 salonów, w tym roku otworzymy w sumie 14 nowych sklepów i takie tempo chcemy utrzymać do 2020 r." - powiedziała PAP Ewa Schmidt-Belcarz, prezes Empiku.

"W tym roku otworzyliśmy 2 sklepy, a w kolejnych 8 tygodniach otworzymy jeszcze kolejnych 12 Empików" - dodała.

Empik planuje rozwijać sprzedaż internetową, która obecnie generuje około 20 proc. przychodów spółki.

"Z drugiej strony rozwijamy empik.com, który obecnie jest w top 3 największych e-commerce'ów w Polsce. () Chcemy, aby udział online w całej sprzedaży Empiku stale rósł. Obecnie jest to około 20 proc. sprzedaży" - powiedziała prezes.

Empik spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu przychodów w 2016 r. na porównywalnej bazie sklepów.

"Jeśli chodzi o przychody, oczekujemy wzrostu rzędu kilku procent - na porównywalnej bazie sklepów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, ale trzymamy kciuki za okres świąteczny czyli IV kwartał" - powiedziała Schmidt-Belcarz.

"Mamy bardzo udane półtora roku za sobą. 2015 był najlepszym rokiem od 8 lat w historii Empiku, jeśli chodzi o wzrosty na porównywalnej bazie sklepów" - dodała.

Przychody netto Empiku ze sprzedaży w I półroczu 2016 sięgnęły 2,8 mln zł, w porównaniu z 7,6 mln zł w I półroczu 2015 roku. Strata z działalności operacyjnej w I półroczu 2016 r. wyniosła 18,3 mln zł. W analogicznym okresie 2015 r. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 191,4 mln. Strata netto w pierwszej połowie 2016 r. wyniosła 142,2 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2015 zysk netto sięgnął 146,8 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.