Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Espirito Santo: Biedronka w II połowie 2013 r. inwestowała w ceny, po tym jak Tesco rzuciło jej wyzwanie

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2014 13:14

Espirito Santo: Biedronka w II połowie 2013 r. inwestowała w ceny, po tym jak Tesco rzuciło jej wyzwanie

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl, w opinii analityków portugalskiego banku Espirito Santo Biedronka, po długim okresie działania w warunkach łagodniej konkurencji, została zaskoczona repozycjonowaniem cenowym, przeprowadzonym przez Tesco w maju 2013 roku i późniejszym powszechnym nasileniem aktywności promocyjnej sieci handlowych. Po okresie adaptacji do nowych warunków, Biedronka znowu przyjęła pozycję lidera w kontekście aktywności promocyjnej i wysyła jasną wiadomość, że jest w stanie poświęcić swoją zyskowność, by zapewnić sobie dobre postrzeganie cenowe.

Analitycy przewidują, że w I kw. 2014 roku sprzedaż LfL w sieci Biedronka spadnie o 0,9 proc. w porówananiu z 8,8 proc. w I kw. 2013 roku, w którym to baza wzrostowa była bardzo wysoka. Wynikało to z faktu, że Wielkanoc wypadła w marcu i ze względu na pogodę sprzyjała zakupom w sklepach w pobliżu domu. W 2014 roku Wielkanoc wypada w II kwartale, co osłabi wyniki Biedronki za I kw. Eksperci spodziewają się także spadku marży EBITDA. Na 2014 rok prognozują wzorsty LfL na poziomie 3,7 proc. Jest to obniżka z prognozowanych wcześniej 5,1 proc. Taki spadek wynika głównie zze zjawiska inflacji koszyka zakupowego w Biedronce i konieczności inwestowania w ceny, aby utrzymać dobre postrzeganie cenowe.

Analitycy uważają, że w perspektywie długoterminowej marża EBITDA Biedronki będzie wynosiła 8 proc., o 50 punktów proc. poniżej wcześniejszych prognoz. Stanie się tak ze względu na większe inwestycje w ceny, by utrzymać dystans do konkurentów i zareagować na mocny sygnał wysłany w maju 2013 roku przez Tesco, odnośnie wzmocnienia aktywności promocyjnej. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.