Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Espirito Santo: Do 2020 roku Biedronka będzie miała w Polsce ok. 3850 placówek

Autor: dlahandlu.pl 25 października 2013 12:05

Espirito Santo: Do 2020 roku Biedronka będzie miała w Polsce ok. 3850 placówek

Inwestorzy spodziewają się, że Biedronka pod koniec listopada przedstawi swoje cele do 2016 roku i ujawni główne założenia strategii oraz informację dotyczącą docelowego nasycenia sklepami sieci w Polsce. Bank uważa, że do 2020 roku Biedronka może mieć 3850 sklepów (a nie jak bank wcześniej prognozował 3590 placówek), co będzie oznaczało, że na każdy sklep przypada ok. 10 tys. mieszkańców naszego kraju. Bank spodziewa się także, że Biedronka pod koniec listopada przedstawi wyniki badania konsumenckiego, które potwierdzą, że klienci nadal są usatysfakcjonowani poziome cen, bliskością i jakością oferty Biedronki, które w opinii analityków banku są głównymi elementami sukcesu firmy.

Analitycy banku Espirito Santo rekomendują zakup akcji Jeronimo Martins po cenie 17 euro, gdyż uważają, że firma jest w przededniu poprawy wyników z drugiego kwartału. 

Dotychczas utrzymywały się obawy, że pogorszenie konkurencyjności w Polsce może potrwać i będzie utrudniać wzrosty i poprawę marży Biedronki. Jednak w opinii analityków Espirito Santo konkurentom Biedronki trudno jest utrzymywać ceny na poziomie, tych stosowanych przez Biedronkę, ze względu na jej skalę działania, liczbę sklepów, siłę przetargową wobec dostawców i rentowność. To daje firmie szansę na kolejne wzrosty. Dodatkowo można się spodziewać, że w przyszłym roku działalność promocyjna sklepów (inwestycje w obniżki cen) będzie się normalizować, ze względu na lepsze wyniki makroekonomiczne Polski, co dodatkowo poprawi wyniki spółki.

Analitycy banku spodziewają się, że za trzeci kwartał spółka ogłosi słabe wyniki, ze względu na ostrą walkę konkurencyjną, która toczy się na polskim rynku. Inwestorzy są podzieleni w kwestii, czy ostatnie nasilenie akcji promocyjnych (cięcia cen) to tylko chwilowa reakcja firmy związana z koniecznością ochrony swojej sprzedaży w kontekście spowolnienia wzrostu gospodarczego, czy też początek długiej wojny cenowej, która mogłaby powstrzymać rozwój i wpłynąć na obniżkę marży Biedronki.  Kierownictwo Jeronimo Martins zawsze bardzo jasno komunikuje, że przywództwo cenowe jest podstawą strategii firmy w Polsce dla której są gotowi poświęcić rentowność, by utrzymać przewagę cenową wobec swoich konkurentów. W opinii analityków banku Biedronka zyskała tak dużą przewagę wobec swoich konkurentów pod względem udziałów w rynku, ilości punktów sprzedaży, siły negocjacyjnej i EBITDA, że tylko ci konkurenci, którzy będą gotowi zaakceptować znaczne pogorszenie ich rentowności będą mogli spróbować zakwestionować przywództwo cenowe Biedronki. Dodatkowo analizują niektóre wskaźniki KPI dla wiodących sprzedawców detalicznych w Polsce, eksperci banku uznali, że długotrwała wojna cenowa jest na naszym rynku mało prawdopodobna.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.