Eurocash: Ceny hurtowe dla małych sklepów są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 lipca 2019 18:06

Eurocash: Ceny hurtowe dla małych sklepów są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach fot. shutterstock

Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich nie traktuje tak samo klientów z różnych rodzajów sklepów.

Wyniki obliczeń wykonanych na podstawie posiadanych danych Nielsena są właśnie prezentowane w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

- Oficjalnie żaden producent dóbr szybko rotujących w Polsce nie bagatelizuje sklepów małoformatowych, ponieważ nadal realizuje się w nich ponad 40 proc. sprzedaży detalicznej. W praktyce niestety wielu producentów – szczególnie tych największych – traktuje ten kanał sprzedaży dużo gorzej niż pozostałe – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Z badania Nielsena „Shopper Trends 2018” wynika, że konsumenci robią zakupy w sklepach małoformatowych po 13 razy w miesiącu. Sklepy niezależne są nawet częściej odwiedzane niż dyskonty, jednak klienci więcej wydają w dyskontach i supermarketach. Dlatego – według Eurocash i współorganizatora rankingu Polskiej Izby Handlu – wielu producentów woli niskie marże zachować dla dyskontów i supermarketów. Zdarza się, że ceny hurtowe dla sklepów małoformatowych są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach. W dużym stopniu właśnie z powodu cen zawyżanych przez producentów różnica w poziomie sprzedaży tych samych kategorii produktów w dyskontach i sklepach niezależnych może sięgać nawet kilkudziesięciu procent. Dotyczy to np. żółtego sera, suszonych owoców, musli i płatków śniadaniowych, kawy, białego sera, ketchupów i majonezu.

- Duże różnice cen detalicznych między różnymi kanałami sprzedaży są niekorzystne dla konsumentów, ponieważ nie mogą oni robić zakupów za przystępną cenę tam, gdzie mają najbliżej. Dlatego tworzymy ranking, aby obiektywnie porównać strategie producentów w ramach wybranych kategorii asortymentowych - mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych w Grupie Eurocash. – Na co dzień spotykam się z producentami bez strategii lub z takimi, które niewłaściwie odczytują potrzeby konsumenta, bądź też całkowicie pomijają aspekt pozycjonowania pomiędzy kanałami sprzedaży. W konsekwencji tracimy wszyscy – zaczynając od konsumenta, na producencie kończąc – dodaje.


  • Karolina 2019-08-25 06:29:08

    Płaczą, bo sami łupią dostawców. Kiepska polityka zakupowa i pazerność nie służy EC. Dino wykosi ich po całości, idą jak burza.

  • Bakbar 2019-08-04 23:22:34

    Sieci typu JMD,Lidl+Kaufland itd stosuja taktykę cenową "predatory pricing" i tyle w temacie. Promocja to często ich inwestycja w Klienta (z marzy oczywiście mają przestrzeń bo dostali od dostawcy... policzcie różnice na cenie 2% i 50 000 000 000 Biedronki a wiemy ze są dużo większe). Jest ruch Klienta jest obrót jest marza. Polaczki naiwne lecą po promocje bo 1 zł taniej, a pozniej dziwią się ze z ktaju zrobili kolonie i dobrej wysoko płatej pracy ciagle jak na lekarstwo. Piłsudski słusznie stwierdził "Naród wspaniały tylko ludzie qrwy". I tak w pogoni za cena umarł nasz detal i unikatowa struktura rynku detalicznego na skalę Europy (tak na skalę Europy!). Zamiast roznorodnosci mamy wszędzie to samo to samo to samo to samo tylko co najwyżej etykiety i gramatury różne. No cóż tak przecież wybiera Klient... nasz Pan.

  • Hmmm 2019-08-01 18:18:48

    Tak na marginesie zdjęcie półki do artykułu nie jest z polskiego rynku :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,78

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7949
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.