Eurocash: Ceny hurtowe dla małych sklepów są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 lipca 2019 18:06

Eurocash: Ceny hurtowe dla małych sklepów są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach fot. shutterstock

Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich nie traktuje tak samo klientów z różnych rodzajów sklepów.

Pod wpływem dużego zainteresowania wynikami poprzednich edycji rankingu Grupa Eurocash
i Polska Izba Handlu zdecydowali się zwiększyć od tego roku liczbę analizowanych kategorii produktowych z 6 do 29. Oprócz wody, piwa, wódki, mleka, soków i napojów gazowanych ranking obejmie m.in. ketchupy, musztardy, ryż, makarony, masła i margaryny, jogurty, czekolady, kawy
i herbaty. Łącznie producenci objęci rankingiem są odpowiedzialni za co najmniej 90% sprzedaży w danej kategorii. Taki udział w rynku może mieć w zależności od kategorii produktowej od 5 do 10 dostawców. Obliczenia dotyczące poszczególnych firm były robione na podstawie danych o ich najpopularniejszych produktach, generujących w sumie 80% sprzedaży danego producenta.

O miejscu firmy w rankingu decydują punkty przyznane za: poziom cen w różnych kanałach sprzedaży, zrównoważoną dystrybucję, udział rynkowy, kontrybucję do wzrostu oraz dedykowane produkty tylko dla dyskontów i supermarketów. W tegorocznej edycji rankingu pierwszorzędne znaczenie w końcowym wyniku – 40% wagi – ma cena, po 20% mają: dystrybucja i  kontrybucja do wzrostu, a po 10% - udział rynkowy i dedykowane produkty. Im wyższe miejsce producenta w rankingu tym bardziej jest zrównoważona jego strategia wobec sklepów małoformatowych, bez faworyzowania jakiegoś kanału sprzedaży.

Jako pierwsze zostały upublicznione wyniki producentów kulinariów. Analitycy Eurocash wykazali, że w okresie od kwietnia 2018 do marca 2019 roku dostawcami, którzy najrówniej traktowali konsumentów ze sklepów małoformatowych, dyskontów i supermarketów byli: Muszynianka – woda, Coca-Cola – napoje gazowane, Marwit – soki i napoje niegazowane, ex aequo Colian i Cykoria – przyprawy, Ocetix – majonezy i dressingi, Pegaz – musztardy, Dawtona i Develey – ketchupy, Arc-Pol – makarony, Kros – ryż, Dominik – warzywa konserwowe, Konshurt – konserwy rybne i Smak Górno – konserwy mięsne.

Najmniej punktów ze względu na duże zróżnicowanie średnich cen między kanałami sprzedaży
i słabe wyniki na rynku małopowierzchniowym uzyskali: Inex – woda, Zbyszko i Suntory – napoje gazowane, Coca-Cola – soki i napoje niegazowane, Kotanyi – przyprawy, Develey – majonezy i dressingi, McCormick – musztardy, HJ Heinz – ketchupy, De Care – makarony, Makro K&K – ryż, Maspex – warzywa konserwowe, Dega – konserwy rybne oraz Stek-Rol i Zakłady Mięsne Szubryt – konserwy mięsne. Stosowane przez nich strategie wyraźnie są niekorzystne dla konsumentów ze sklepów małoformatowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Karolina 2019-08-25 06:29:08

    Płaczą, bo sami łupią dostawców. Kiepska polityka zakupowa i pazerność nie służy EC. Dino wykosi ich po całości, idą jak burza.

  • Bakbar 2019-08-04 23:22:34

    Sieci typu JMD,Lidl+Kaufland itd stosuja taktykę cenową "predatory pricing" i tyle w temacie. Promocja to często ich inwestycja w Klienta (z marzy oczywiście mają przestrzeń bo dostali od dostawcy... policzcie różnice na cenie 2% i 50 000 000 000 Biedronki a wiemy ze są dużo większe). Jest ruch Klienta jest obrót jest marza. Polaczki naiwne lecą po promocje bo 1 zł taniej, a pozniej dziwią się ze z ktaju zrobili kolonie i dobrej wysoko płatej pracy ciagle jak na lekarstwo. Piłsudski słusznie stwierdził "Naród wspaniały tylko ludzie qrwy". I tak w pogoni za cena umarł nasz detal i unikatowa struktura rynku detalicznego na skalę Europy (tak na skalę Europy!). Zamiast roznorodnosci mamy wszędzie to samo to samo to samo to samo tylko co najwyżej etykiety i gramatury różne. No cóż tak przecież wybiera Klient... nasz Pan.

  • Hmmm 2019-08-01 18:18:48

    Tak na marginesie zdjęcie półki do artykułu nie jest z polskiego rynku :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,25

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.