Eurocash dostrzega potencjał sprzedażowy whisky. Tworzy "Czas na Whisky"

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2019 12:57

Eurocash dostrzega potencjał sprzedażowy whisky. Tworzy "Czas na Whisky" fot. Eurocash

Jak zauważa Grupa Eurocash na przestrzeni ostatniego roku dynamika sprzedaży whisky w małych sklepach wzrosła o 14 proc. Niewiele mniej niż w dyskontach (17 proc.) W tym samym czasie sprzedaż whisky wzrosła w hiper i supermarketach tylko o 3 proc.  To kolejny po Faktorii Win, program który ma zmienić postrzeganie drożej kategorii alkoholi jako bardziej dostępnej.

Udziały małych sklepów w sprzedaży whisky wzrosły z 30 do 32 proc. Niewiele miej niż w dyskontach z 33 do 35 proc. W tym samym czasie w udziały te spadły w hipermarketach z 19 do 17 proc., zaś z supermarketach z 17 do 16 proc.

Bazując na tych danych Eurocash wprowadza program "Czas na Whisky", który ma zachęcić małe sklepy franczyzowe do zamawiania szerokiej gamy whisky w cenach konkurencyjnych do cen handlu wielkopowierzchniowego wraz  z rozwiązaniami umożliwiającymi zwiększenie sprzedaży whisky: wyróżnienie towaru na półce i porady w zakresie doboru asortymentu.

To jeden z projektów, w których Grupa Eurocash upatruje swoich szans na uczynienie z Delikatesów Centrum sieci detalicznej nr 3 w Polsce (pod względem sprzedaży), zaraz po Biedronce i Lidlu. Kolejną szansą Delikatesów Centrum ma być rozwój na bazie Frisco.pl w pełni zautomatyzowanej platformy, która będzie mogła być wykorzystywana w logistyce hurtowej i detalicznej, z uwzględnieniem misji zakupowych możliwych do zrealizowania w małych sklepach.

Póki co po przejęciu sieci Eko i Mila sprzedaż z mkw. powierzchni sprzedaży sieci spadła z 20,1 tys. mkw. w 2016 roku do 18,1 w 2017 roku.

Jak zaznacza Eurocash mały format jest segmentem o bardzo dużym potencjalne, gdyż wciąż ma 42 proc. udziałów rynkowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gosc 2019-02-08 16:14:26

    Witam jestem tylko ciekaw czy wziete byly pod uwagie takie dane jak kradziez. Male supermarkety takie jak Mila majac stoisko monopolowe samobslugowe nie posiada ochrony a kradziez alkocholu jest ogromna zwlaszcza drogich alkocholi. Dlatego wam wyszedl wzrost tylko ze strate pokrywaja sklepy a w dalszej perspektywie sam wlasciciel sklepow . i to jest wasz wzrost .

  • Qqrydza 2019-01-17 21:07:07

    Raczej poza podium.



ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,82

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6908
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.