Eurocash: Mila dołożyła do sprzedaży Grupy 466 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2018 08:58

Eurocash: Mila dołożyła do sprzedaży Grupy 466 mln zł Fot. materiały prasowe

Przychody Grupy Eurocash za dziewięć miesięcy br. przekroczyły 17 mld zł i były o niemal 9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2017 r. W segmencie hurtowym Grupa notuje dalszą poprawę wyników: sprzedaż tego segmentu w okresie pierwszych trzech kwartałów br. wzrosła o ponad 6 proc. r/r do 13,4 mld zł, a EBITDA osięgnęła 291 mln zł, co oznacza wzrost o 22 proc. r/r. Sprzedaż segmentu detalicznego przekroczyła 3 mld zł i była o 18 proc. wyższa niż przed rokiem. EBITDA tego segmentu wyniosła 63 mln zł wobec 106 mln zł rok wcześniej. Wpływ na niższą rentowność detalu mają koszty związane z integracją przejętych sieci supermarketów EKO i Mila.

Rozwijany przez Grupę Eurocash projekt dostaw produktów świeżych przyniósł w okresie od stycznia do września br. 452 mln zł przychodów i w trzecim kwartale osiągnął próg rentowności – znacznie szybciej od pierwotnych oczekiwań.

EBITDA znormalizowana (po wyłączeniu kosztów o charakterze jednorazowym) dla całej Grupy Eurocash po dziewięciu miesiącach 2018 r. wyniosła 265 mln zł, co oznacza wzrost o 2% r/r.

Znormalizowany skonsolidowany zysk netto za pierwsze trzy kwartały br. wyniósł 59 mln zł wobec 75 mln zł przed rokiem. Niższy poziom zysku netto związany był głównie ze wzrostem kosztów amortyzacji (przede wszystkim w segmencie detalicznym), a także wzrostem kosztów finansowych i wyższej efektywnej stopy podatkowej. W samym trzecim kwartale br. zysk netto wyniósł 38 mln zł i był o 2% wyższy niż w tym samym okresie 2017 r.

Działalność Grupy Eurocash charakteryzuje się silnymi dodatnimi przepływami z działalności operacyjnej, które w okresie dziewięciu miesięcy 2018 r. wyniosły 301 mln zł, a w samym trzecim kwartale 115 mln zł. Pozwoliło to na obniżenie długu netto na koniec września o
77 mln zł w porównaniu z końcem czerwca br. oraz wskaźnika zadłużenia netto do poziomu 1,67x EBITDA (z poziomu 1,9x EBITDA kwartał wcześniej).

 Dalszy wzrost i poprawa efektywności w hurcie

– Sklepy małoformatowe, które są głównymi klientami Grupy Eurocash, radzą sobie w tym roku lepiej niż średnio cała branża FMCG. Łączna sprzedaż tzw. małego formatu w ciągu dziewięciu miesięcy 2018 r. wzrosła o 6,3% rok do roku. W podobnym tempie urosła sprzedaż naszego segmentu hurtowego. Co nas bardzo cieszy, wzrost sprzedaży w hurcie idzie w parze z dalszą poprawą efektywności, co przełożyło się na 22-proc. wzrost EBITDA w tym segmencie – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W trzecim kwartale br. sprzedaż like-for-like w hurtowniach Eurocash Cash & Carry wzrosła o 3,8% r/r, a narastająco za dziewięć miesięcy 2018 r. była wyższa o 2,8% niż rok wcześniej, co jest najlepszym wynikiem tego formatu od pięciu lat.

Na wyniki sprzedażowe segmentu hurtowego w pierwszych trzech kwartałach tego roku złożył się także 11-proc. wzrost w formacie aktywnej dystrybucji (Eurocash Dystrybucja), w tym ponad 10-proc. wzrost sprzedaży do klientów zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich, takich jak Lewiatan, Euro Sklep, Groszek oraz PSD (Gama).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.