Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eurocash najtańszym podmiotem w WIG20

Autor: Bankier.pl 24 sierpnia 2018 11:58

Eurocash najtańszym podmiotem w WIG20 Fot. za delikatesy.pl

Od ostatniego szczytu z lutego 2016 roku, akcje Eurocashu potaniały już blisko 70 proc. Zresztą w ciągu tylko ostatniego roku kurs spadł niemal o połowę, a akcje tej spółki nie były równie tanie aż od marca 2010 roku. Eurocash stał się tym samym zdecydowanie najtańszym podmiotem w WIG20, a jego dalsza obecność w tym indeksie stoi pod dużym znakiem zapytania - analizuje portal Bankier.pl.

Giełdowe spadki Eurocashu mają jednak swoje uzasadnienie. Spółka bowiem rozczarowuje swoimi wynikami właściwie już od III kwartału 2016 roku. Wtedy to zaczęło być widać postępujący spadek zysków, którego w żaden sposób nie były w stanie zatrzymać nawet wciąż regularnie rosnące przychody.

Początkowo Eurocash tłumaczył to słabszymi wynikami w formacie Cash & Carry, a także wzrostem inwestycji w nowe projekty. Jednym ze sztandarowych projektów stała się wtedy rozbudowa sieci Delikatesów Centrum (trwa do dzisiaj), co miało być „inwestycją w przyszłość” całej grupy - czytamy na bankier.pl.

Z analizy portalu wynika, że prawdziwe problemy pojawiły się jednak nieco później, kiedy to Eurocash zaczął raportować straty netto. Przykładowo, w ciągu tylko pierwszych sześciu miesięcy 2017 roku spółka straciła aż 77 mln zł i choć pierwsze półrocze zawsze jest gorsze dla tej sieci, to dwa stratne kwartały pod rząd nie zdarzyły się jej jeszcze nigdy podczas giełdowej historii (jest na GPW od 2005 roku). Duży wpływ na to miał jednak raczej jednorazowy odpis spowodowany zawiązaniem rezerwy na zobowiązania z tytułu zaległego VAT-u (-114,4 mln zł).

Czy ucieczka od hurtu w detal pomoże rozwiązać problemy spółki?

Więcej na Bankier.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zdzisiu Bombalina 2018-08-27 20:06:08

    Nowe projekty jak zamknięty 1minute, Kontigo i Duży Ben ciągną kasę. A w DC sprzedaż wygląda jak wygląda. W C&C też cieżko, może za dużo kasy utopili w nowych projektach?

  • sklepikarz 2018-08-27 12:50:10

    @klient - A po co mają jeździć do hurtowni, jak teraz wystarczy wejść do miękkiej franczyzy typu groszek, abc i są dostawy pod drzwi ? C&C się wypala i to fakt, ale nie znaczy to że EC stracił w 100% klientów - na pewno sporo "kiosków" się zamknęło, ale kto miał kogoś do przekazania sklepu np. dla syna to się rozwinął, rozbudował i ma teraz dostawy bezpośrednie...

  • klient 2018-08-26 09:44:48

    może i jest tani w/g innych hurtowni. to dlaczego kupuję połowę towaru w marketach zamiast w hurtowni? piwa firmowego to wcale nie kupuje w euro bo zawsze są promocje w marketach. ilu sklepikarzy jeździ po towar np. w Kauflandzie na promocjach-jeden za drugim. po co mi czteropak tyskiego po 12 skoro na promocji jest tyskie po 2. o co mi żubr czteropak po 10-11 w hurcie skoro na promocji jest po 2 a często i mniej? sklepikarze na wsiach nie patrzą i biorą ale ich tam niedługo Dina i inne te sieci wykończą. w mieście to nie możliwe. to taniej w żabce czasem kupić piwo do sklepu niż w euro. jak 12 lat jeżdżę do euro tak od 2 -3 lat widzę powolny koniec. jeżdżą tylko ci sami sklepikarze - powtarzam tylko co sami. jak kiedyś nie znałem nikogo tak dziś każdemu daje cześć. nikt nowy się już nie otwiera. chyba że roszady - ten sprzedał sklep czy wynajął innemu ale nikt nowy. jak kiedyś wchodziłem w poniedziałek do hurtowni rano to wózków nie było tylu ludzi nawalone. dziś 2-4 klientów stoi do kasy i pusto. jak ci starsi sklepikarze wymrą to wszystko się skończy. nikt młody nie chce wchodzić wte bagno pracy w światki i piątki naokrągło. w euro tez wieczne roszady. młodzi przychodzą . kilka miesięcy , i widzą ze tylko orka i orka i nic z tego nie ma, wypalenie i następnych szukają. niestety za dużo jest marketów, jeden na drugim. naprawdę trzeba nieźle kombinować żeby jakoś żyć z handlu...

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,84

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.