Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eurocash: Naszym głównym wyzwaniem jest obecnie Tradis

Autor: PAP 12 listopada 2013 09:16

Spodziewamy się, że ten rok będzie relatywnie płaski rok do roku. Patrząc rdr są oznaki ożywienia i staramy się z niego skorzystać, ale cały rok będzie pewnie relatywnie płaski pod względem wyników - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

Pytany o oczekiwania co do czwartego kwartału, odpowiedział: "Zobaczymy jak rynek będzie się zachowywać. Październik był dość dobry, ale niepewność rynkowa i zmienne trendy pozostają. Marża jest już na poziomie zeszłorocznym, więc zakładając, że tak samo będzie w czwartym kwartale, to wszystko zależeć będzie od sprzedaży. Ona bezpośrednio przełoży się na EBITDA. Generujemy gotówkę, spłacamy kredyty, koszty obsługi długu będą niższe".

"Ubytek w sprzedaży w związku z zakończeniem kontraktu ze Stokrotką będzie widoczny też w czwartym kwartale. Jednak inne segmenty się rozwijają, więc ten ubytek będzie coraz bardziej +zasypywany+ przez ich działalność" - dodał. Wskazał, że głównym wyzwaniem dla grupy jest obecnie Tradis.

"Wydaje mi się, patrząc na marże, że niekorzystny trend został odwrócony. Główne działania skupione są na tym, by Tradis jak najszybciej wrócił na miejsce, gdzie powinien być" - powiedział członek zarządu.

Eurocash kontynuuje proces restrukturyzacji i integracji Tradisu. Jak podaje spółka, część struktur jeszcze się dubluje, co generuje dodatkowe koszty. Efekty działań optymalizacyjnych będą widoczne po zaplanowanym na przyszły rok zintegrowaniu systemów logistycznych Tradisu i Delikatesów Centrum.

"Głównym projektem jest integracja systemu logistycznego, która polega na połączeniu dwóch systemów IT i połączeniu możliwości logistycznych +starego+ Eurocashu i +starego+ Tradisu. Chodzi o 12 centrów logistycznych, które prowadzą sprzedaż aktywnej dystrybucji w naszej grupie. Będziemy włączać na nową platformę logistyczną centrum po centrum. W ten sposób to wdrożenie będzie łatwiejsze i mniej będziemy ryzykować niż gdybyśmy zrobili to naraz. Powinniśmy ten proces skończyć w 2014 roku" - powiedział Owczarek.

"Gdy dokonywaliśmy transakcji przejęcia Tradisu, szacowaliśmy, że ten proces integracji potrwa około trzech lat. Mieścimy się ciągle w tych założeniach. W ciągu 10-12 miesięcy uporaliśmy się z wyrównaniem warunków handlowych, co pewnie rozbudziło aspiracje rynku, że po stronie kosztowej ten proces będzie równie łatwy. Ale mówiliśmy, że pełne efekty synergii po transakcji będą po trzech latach" - dodał.

Eurocash liczy, że przyszły rok przyniesie poprawę wyników grupy.

"Liczymy, że w 2014 roku otoczenie rynkowe będzie bardziej dla nas korzystne. Próbujemy jak najszybciej doprowadzić Tradis do odpowiedniego stanu. Te dwa czynniki powinny nam skutecznie dostarczyć przyszłoroczny wynik" - powiedział Owczarek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.