PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Eurocash poprawia rentowność w detalu

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2019 09:14

Eurocash poprawia rentowność w detalu Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash

Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł. EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 219 mln zł a skonsolidowany zysk netto, wyliczony wg nowego standardu MSSF 16, w trzecim kwartale 2019 r. wyniósł 25 mln zł.

Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł, czyli o 7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Motorem wzrostu był zarówno znaczący wzrost organiczny w segmencie hurtowym, jak i dalszy wzrost sprzedaży segmentu detalicznego.

EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 219 mln zł, z czego około 90 mln zł wynika z zastosowania standardu MSSF 16, obowiązującego od początku tego roku. EBITDA przed MSSF 16 w trzecim kwartale br. wyniosła 129 mln zł, co oznacza wzrost o 23% r/r i związane jest przede wszystkim ze skokową poprawą rentowności w segmencie detalicznym.

Skonsolidowany zysk netto, wyliczony wg nowego standardu MSSF 16, w trzecim kwartale 2019 r. wyniósł 25 mln zł, natomiast zysk netto w ujęciu porównywalnym przed MSSF 16 sięgnął 41 mln zł, czyli o ponad 7% więcej niż rok wcześniej.

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała w trzecim kwartale 2019 r. wzrost sprzedaży o blisko 7% r/r do 5,09 mld zł.

– Motorem wzrostu sprzedaży w Hurcie była szybkorosnąca sprzedaż wyrobów tytoniowych i produktów impulsowych, która wzrosła o blisko 17%, przy jednocześnie dobrej sprzedaży w pozostałych formatach dystrybucji, w szczególności w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców, gdzie zanotowaliśmy wzrost o 14%. Z uwagi na to, że sprzedaż papierosów charakteryzuje się niską rentownością oraz zważywszy na bardzo wysoki wynik zeszłego roku, EBITDA segmentu hurtowego utrzymała się na porównywalnym poziomie rok do roku. Wpływ na bieżącą rentowność ma również dalsza integracja Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja, która jest kolejnym etapem optymalizacji kosztowej segmentu – wyjaśnił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W trzecim kwartale br. EBITDA segmentu hurtowego przed MSSF 16 wyniosła 130 mln zł, a po zastosowaniu nowego standardu sprawozdawczości – ponad 177 mln zł.

Liczba sklepów zrzeszonych w sieci abc, które są głównymi klientami hurtowni Cash&Carry, na koniec września br. wynosiła 8 816 placówek, co oznacza przyrost o 63 sklepy w trzecim kwartale br. i o 257 sklepów rok do roku. Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zorganizowanych w ramach sieci Groszek, Euro Sklep, Lewiatan oraz PSD (Gama), obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucja, na koniec trzeciego kwartału 2019 r. wynosiła 5 087, czyli o 47 więcej niż kwartał wcześniej oraz o 144 więcej niż przed rokiem.


  • erykson 2019-11-13 22:35:42

    już zrozumieli, że hurt t przeszłość ? A DC już w dołku...

  • Czesio 2019-11-13 18:52:16

    Liczba sklepów Delikatesy centrum (oczka w głowie Eurocash) na koniec II kwartału o 3 szt. więcej - ale porażający sukces w odniesieniu do zapowiedzianej strategii - to chyba katastrofa?!

    Ponadto, sprzedaż za III kw. większa o 7,5% z podaniem przyczyn to czysty marketing dla udziałowców - brawo, brawo... a gdzie mowa o wzroście cen/podwyżek na takim poziomie kompetencji wypowiadacza w imieniu spółki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.