Eurocash: W Akademii Umiejętności wzięło udział ponad 18 tys. właścicieli i pracowników sklepów

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2018 12:41

Eurocash: W Akademii Umiejętności wzięło udział ponad 18 tys. właścicieli i pracowników sklepów Na zdj. Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash

- Rozwój Akademii Umiejętności dobrze obrazuje sposób, w jaki działa Grupa Eurocash, wspierając niezależnych przedsiębiorców. Najpierw na mniejszą skalę testujemy i wdrażamy rozwiązania, które później – kiedy mamy przekonanie, że są sprawdzone i wystarczająco rozwinięte – udostępniamy wszystkim partnerom i klientom. Tak właśnie było z naszymi nowymi konceptami sprzedażowymi i franczyzowymi, jak chociażby Faktoria Win, Piwne Terytoria, Duży Ben czy obecnie Kontigo - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.


Sukcesja to problem wielu polskich firm. Niedawno Wojciech Kruszewski właśnie z powodu braku sukcesorów sprzedał Eurocashowi 26 sklepów sieci Lewiatan. Czy wykup placówek to jeden z elementów strategii firmy, by placówki pozostały pod auspicjami spółki?

Absolutnie nie zamierzamy „masowo” przejmować sklepów od naszych klientów. Podejmujemy natomiast szereg działań, aby ułatwić im przekazanie biznesu sukcesorom. Sukcesja to aktualny temat dla coraz liczniejszej grupy przedsiębiorców. Najczęściej myślimy w takiej sytuacji o dzieciach. To naturalne, że chcemy, by dorobek naszego życia, któremu poświęciliśmy mnóstwo serca, czasu i wysiłku, pozostał w rodzinie. Niekiedy jednak dzieci nie są zainteresowane przejęciem biznesu, mają inne plany. Przykład Pana Wojciecha nie jest odosobniony. Przedsiębiorcy w takiej sytuacji mają dwie opcje – zamknąć biznes lub go sprzedać. W tym drugim przypadku, sklep mógłby trafić w ręce sieci konkurencyjnych dla naszych klientów. Cieszymy się, że Pan Wojciech zdecydował się sprzedać swoje sklepy nam, dzięki czemu dalej będą one rozwijane. Tą transakcją pokazujemy, że dajemy naszym partnerom możliwość wyjścia z inwestycji i przejścia na emeryturę lub realizacji przez nich innych planów biznesowych czy życiowych, bez obaw o dalsze istnienie stworzonych przez nich biznesów i miejsc pracy.

Niełatwo być sprzedawcą, to ciężka praca. Jakie działania podejmujecie Państwo wraz ze swoimi klientami, by zachęcić do pracy w tej profesji?

Myślę, że warto wspomnieć w tym kontekście o dwóch tematach. Po pierwsze, jako Grupa Eurocash duży nacisk kładziemy na unowocześnianie sklepów naszych klientów – dajemy im możliwości korzystania z najnowocześniejszych technologii, które usprawniają i ułatwiają zarządzanie biznesem. Najlepszym przykładem może być uruchomiony wczoraj eurocash.pl: największa platforma FMCG B2B w Polsce. Zamówienie towaru staje się szybkie i proste – można do tego wykorzystać telefon komórkowy. Na platformie znajduje się wiele danych analitycznych i podpowiedzi, jak poradzić sobie z działaniem lokalnej konkurencji. To także kampanie reklamowe producentów czy struktura demograficzna okolicznych mieszkańców. Dzięki temu praca właściciela sklepu oraz jego zespołu staje się łatwiejsza i efektywniejsza.

Po drugie, od tego roku rozwijamy program promocji zawodu sprzedawcy. Pod patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji rozpoczęliśmy współpracę z wybranymi szkołami zawodowymi, branżowymi oraz technicznymi. W ramach projektu Akademia organizuje praktyczne warsztaty dla uczniów, którzy mają również możliwość odbycia pełnopłatnych praktyk zawodowych w sklepach franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash. Staramy się zainteresować młode osoby tym, że praca w sklepie jest ciekawą opcją zawodową i daje możliwości rozwoju.

Czy zakaz handlu w niedziele wpłynął na wyniki sklepów, prowadzonych w ramach sieci franczyzowych Grupy Eurocash? Ilu franczyzobiorców zdecydowało się na pracę w niedzielę i czy się to im opłaca?

Jest jeszcze za wcześnie na wyciąganie wniosków. Sklepy małoformatowe rosną w bieżącym roku szybciej niż cały rynek, w szczególności od wiosny, kiedy obowiązywać zaczął niedzielny zakaz handlu. Pamiętajmy jednak, że w ostatnich miesiącach małoformatowym sklepom sprzyjała bardzo dobra pogoda. Przeanalizowanie tej sytuacji wymaga zatem dłuższego okresu.

Co ważne, decyzję o tym, czy w niedzielę dany sklep naszych klientów jest otwarty, czy nie, należy tylko do nich samych. Każdy przedsiębiorca podejmuje ją indywidualnie. Przypomnę natomiast, że jeszcze przed wejściem nowych przepisów w życie spytaliśmy naszych klientów o opinię na ten temat i zdania były podzielone – połowa przedsiębiorców była za zakazem, a połowa przeciw.


  • sylwek 2018-09-26 11:12:33

    Warto poczytać na money.pl

    Tam wygląda ten projekt, oczami uczestników, inaczej.

  • x 2018-09-25 23:52:04

    a gdzie jest moderator forum ?

  • Adam 2018-09-25 20:13:53

    Byłem,uważam wykłady za bardzo ciekawe. Pozdrawiam

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,50

  • Śr

    2,82

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6556
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.