Eurocash wychodzi na prostą? Analitycy prognozują znaczny wzrost wyników

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2019 12:08

Eurocash wychodzi na prostą? Analitycy prognozują znaczny wzrost wyników Eurocash, fot. wikipedia.org

Zdaniem analityków DM BDM, Eurocash może w przyszłym roku znacząco poprawić wyniki, dzięki zakończeniu w tym roku integracji części detalicznej. Z drugiej strony dynamika wyników w 2020 może być hamowana przez wymagający rynek pracy, utratę kontraktu dla PKN Orlen oraz prawdopodobne wprowadzenie podatku od obrotu.

Analitycy w raporcie z 3 września podnieśli wycenę Eurocash do poziomu 20,8 zł/akcję i zmienili zalecenie na „trzymaj”, z „redukuj”.

- Według naszych założeń, wyniki grupy w 2020 r. wykażą pozytywną dynamikę. Prognozujemy, że Eurocash zwiększy obroty do 25,1 mld PLN oraz EBITDA do 778 mln PLN. Zysk netto może wynieść 106 mln PLN. Na oczekiwaną poprawę powinny wpływać zakończenie integracji Mili z Delikatesami Centrum i Eko (w dłuższym terminie prognozy dla obszaru detalicznego są konserwatywniejsze od założeń strategii, którą przedstawił Eurocash), a także prowadzone działania w formacie EC Dystrybucja. Z drugiej strony presję będzie zapewne wywierał rynek pracy, utrata kontraktu dla PKN Orlen i prawdopodobne wprowadzenie podatku od obrotu (szacunkowo ok. 30 mln PLN p.a.) – napisali analitycy w raporcie.

Jak zauważają, spółka wskazała, że proces integracji segmentu detalicznego przebiega zgodnie z planem i ma być zakończony jeszcze w tym roku. Zarząd dystrybutora FMCG zasygnalizował także, że tegorocznym celem jest zaraportowanie dodatnich odczytów sprzedaży porównywalnej w obu głównych segmentach. Analitycy spodziewają się także, że wsparciem dla rezultatów finansowych będzie również utrzymująca się na wysokich poziomach inflacja (zwłaszcza w obszarze żywności).

Szacujemy, że Eurocash w 2019 r. osiągnie ok. 24,0 mld PLN przychodów, poprawiając równocześnie marżę brutto do poziomu 13,3%. Estymujemy, że EBITDA wyniesie 784,6 mln PLN (…), a zysk netto będzie bliski 98,2 mln PLN (po oczyszczeniu o wpływ finalnego rozliczenia sprzedaży udziałów w PayUp ok. 79,6 mln PLN) – napisali analitycy.

Autorem raportu jest Adrian Górniak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Pleasure 2019-09-05 18:22:02

    E tam, śledzę ich ładnych kilka lat i jest coraz gorzej. Kto chce nabywać te akcje ?

  • Dzoana 2019-09-05 11:17:11

    To moze panowie analitycy teraz zaczna dzialac w kierunku ludzi, krorzy ciezko pracuja, zeby nakrecac handel i napelniac konta wlascicielom.Bez taniej sily roboczej, ktora pracuje za male srodki nie bylo by handlu.Docencie sprzedawcow i kierownikow sklepow Nowej dla Was sieci...Ludzi ci baprawde sie staraja i daja z siebie wszystko zeny bylo dobrze.A tu nawet nie sa docenieni dobrym slowem od wyzszej rangi ludzmi....Pomyslcie o nas.Pracuja dla was ludzie , ktorzy daja naprawde z siebie wszystko.

  • Iwona 2019-09-05 07:43:40

    Tak dobrze prosperują, acha, a pracownikom płacą co kot napłakał a w święta wielkanocne dali po czekoladzie a zawsze były paczki, tłumacząc się że na święta Bożego Narodzenia dają o 100 zl wiecej, zobaczymy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,49

  • Śr

    5,18

  • Min

    3,48

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 832

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 436466

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.