Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eurocash zakończył kwartał stratą sięgającą 15 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2017 08:43

Eurocash zakończył kwartał stratą sięgającą 15 mln zł fot. za sklepyabc.pl

Grupa Eurocash zakończyła I kwartał br. stratą netto sięgającą 15 mln zł wobec 2 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2016 r. Negatywny wpływ na wynik netto miały wyższe koszty finansowe w konsekwencji wzrostu zadłużenia związanego z finansowaniem niedawnych akwizycji.

W I kwartale 2017 r. przychody Grupy Eurocash sięgnęły niemal 5,2 mld zł i były o 9% wyższe niż w analogicznym okresie 2016 r. Głównym motorem wzrostu sprzedaży były przejęcia, którym towarzyszył rozwój nowych projektów i wzrost organiczny.

Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży wzrósł w I kwartale br. o ponad 18% rok do roku i wyniósł blisko 547 mln zł. Oznacza to wzrost marży brutto na sprzedaży o 0,8 pkt. proc. do ponad 10,5%.

EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła 37,5 mln zł wobec 47,3 mln zł w I kwartale 2016 r. Spadek EBITDA związany był z inwestycjami Grupy Eurocash w rozwój dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum oraz rozwój nowych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, 1minute, Kontigo oraz abc na kołach.

Rozwój dostaw produktów świeżych przełożył się pozytywnie na sprzedaż like-for-like (LFL), tj. dla tej samej liczby placówek, w sieci Delikatesy Centrum. Hurtowa sprzedaż LFL do Delikatesów Centrum wzrosła w I kwartale 2017 r. o ponad 8,6% rok do roku.

Grupa Eurocash zakończyła I kwartał br. stratą netto sięgającą 15 mln zł wobec 2 mln zł zysku netto w analogicznym okresie 2016 r. Negatywny wpływ na wynik netto miały wyższe koszty finansowe w konsekwencji wzrostu zadłużenia związanego z finansowaniem niedawnych akwizycji.

 – W pierwszym kwartale tego roku inflacja przyspieszyła, co jest pozytywnym zjawiskiem w naszej branży. Z drugiej jednak strony, w tym roku Wielkanoc, której towarzyszą większe zakupy, była dopiero w kwietniu, podczas gdy przed rokiem w marcu. W związku z tym część sprzedaży przesunęła się na drugi kwartał. Dla Grupy Eurocash pierwszy kwartał 2017 r. był natomiast kolejnym z rzędu, w którym umocniliśmy naszą pozycję rynkową, czego potwierdzeniem jest wzrost łącznej sprzedaży o 9%. Zawdzięczamy to przede wszystkim akwizycjom, sfinalizowanym na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęciu EKO Holdingu, do którego należy blisko 250 supermarketów EKO w południowo-zachodniej Polsce – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Jak zaznacza Grupa, poza akwizycjami, do istotnego wzrostu łącznej sprzedaży przyczyniły się także: rozwój nowych projektów w połączeniu ze wzrostem organicznym, co najlepiej obrazuje dynamiczny wzrost hurtowej sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Grupę Eurocash systemów franczyzowych. Hurtowa sprzedaż do Delikatesów Centrum wzrosła w I kwartale 2017 r. o blisko 12,7%, a sprzedaż do klientów należących do sieci franczyzowych i partnerskich (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, Gama) o 9,5%. Hurtowa sprzedaż like-for-like (LFL), czyli dla tej samej liczby placówek, do Delikatesów Centrum wzrosła natomiast o 8,6% rok do roku, do czego istotnie przyczyniła się rozwijana przez Grupę Eurocash dystrybucja produktów świeżych. Dzięki temu oferta warzyw, owoców oraz mięsa i wędlin oferowanych przez klientów Grupy Eurocash staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla konsumentów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.