Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Euromonitor: Przyszłość to luksusowy convenience, outletowy spożywczak i digital

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2017 12:58

Euromonitor: Przyszłość to luksusowy convenience, outletowy spożywczak i digital fot. Euromonitor (The Foodary)

Analitycy Euromonitora wskazali trzy koncepty, które w ich ocenie będą wyznaczały kierunki rozwoju branży detalicznej i optymalnego zaspakajania potrzeb klientów. Na liście znalazły się: australijska sieć convenience The Foodary, chorwacka sieć Żabac i chiński koncept Tao Cafe, rozwijany przez Alibaba Group.

Sieć the Foodary zadebiutowała w Australii w lutym 2017, wprowadzając koncept sklepu convenience, który jest designersko urządzony, posiada rozbudowany kącik kawiarniany oraz lokalny bar sałatkowy - Sumo Sald. Do tego sieć oferuje usługi: odbioru paczek, prania i dostawy zestawów jedzeniowych. Do końca roku ma działać 30 sklepów w tym koncepcie. Sklep posiada także aplikację, dzięki której można zakupić produkty online i zapłacić za nie oraz za benzynę zatankowaną na stacji zlokalizowanej przy sklepie. Sklep skupia zatem wszystkie elementy, które obecnie stanowią podstawę sukcesu: wygodę, ofertę zdrowej żywności i usługi dodatkowe w jednym.

Po drugiej stronie szali ulokował się koncept Żabac rozwijany w Chorwacji. Sklepy otwierane są przez rodzinę Żabomki od końca 2016 roku. Placówki oferują żywność bezpośrednio od producentów, czyli na paletach i w opakowaniach zbiorczych a ich termin przydatności wynosi od kilku dni do max. 2 miesięcy. Pozwala to sieci Żabac oferować towary o 50 do 90 proc. taniej niż w standardowych placówkach. Oprócz dotarcia do klientów zorientowanych na cenę sieć deklaruje, że dzięki jej działalności uda się rocznie uchronić przed wyrzuceniem 400 tys. ton żywności przydatnej do spożycia. Format dyskontowy w Chorwacji był popularny już wcześniej dzięki ekspansji Lidla, jednak Żabac wprowadza nowe podejście do sprzedaży żywności w formie outletowej i kieruje swoją ofertę głównie do emerytów, których dochód nie przekracza 300 euro miesięcznie.

Tao Cafe to sklep, który zadebiutował latem 2017 roku. Należy do Alibaba Group i w założeniu ma być krokiem w kierunku sklepu bezobsługowego. Konsumenci muszą mieć zainstalowaną aplikację Taobao, aby móc płacić za zakupy. Dzięki temu zdejmują produkt z półki, skanują go i wychodzą przez wyjście, które dokonuje podliczenia zakupów i obciążenia ich konta w sposób automatyczny.  Tao Café zbiera dane z transakcji, dzięki czemu jest w stanie analizować zachowania konsumentów i lepiej dopasowywać swoją ofertę do ich wyborów. Technologia pozwala także na redukcję kosztów personelu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.