PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Euromonitor: Trzy taktyki wybierane przez sieci na drodze do bycia eko

Autor: dlahandlu.pl 30 kwietnia 2019 12:34

Euromonitor: Trzy taktyki wybierane przez sieci na drodze do bycia eko Fot. Shutterstock

Sieci FMCG wybierają jedną z trzech głównych taktyk, na drodze do prowadzenia biznesu w sposób bardziej zrównoważony. Są to: Minimalizuj, Odzyskuj, Wyeliminuj – mówi Michelle Grant, kierownik działu sprzedaży detalicznej Euromonitor International.

Pierwsza z nich, taktyka Minimalizuj polega na tym, że detaliści zmniejszają wykorzystanie opakowań z tworzyw sztucznych. Przykładem takiego działania może być Marks and Spencer, który w 2017 r., w ramach projektu „Thin Air” w Wielkiej Brytanii zmniejszył ilość powietrza w opakowaniach popcornu. Dzięki temu, materiał opakowaniowy jest o 37 proc. mniejszy przy tej samej wadze produktu.

Przykładem działań w ramach kolejnej taktyki, Odzyskuj, jest Aldi, który do 2025 r. planuje wykorzystać w swoich produktach tylko opakowania nadające się do recyklingu, wielokrotnego użytku lub kompostowania.

Z kolei taktyka Wyeliminuj to motto sklepów spożywczych „Zero Waste”, które pojawiają się w Europie Zachodniej. - Konsumenci przynoszą własne pojemniki, do produktów kupowanych na wagę. Przykładem „zerowego sklepu” spożywczego w Szwecji jest sieć Gram. Istnieją dwie podobne koncepcje w Wielkiej Brytanii - The Bulk Market i The Zero Waste Shop. I kolejny niezależny sklep spożywczy, Original Unverpackt, w Berlinie – wymienia Michelle Grant.

Przypomnijmy, 4 lipca 2018 r. wszedł w życie tzw. Pakiet odpadowy, a 27 marca 2019 r. Parlament Europejski zatwierdził tzw. Dyrektywę plastikową (The Single-Use Plastics Directive). Obie regulacje wyznaczają krajom członkowskim na najbliższe lata nowe, bardzo ambitne cele w zakresie zbiórki tworzyw sztucznych, jak i ich recyklingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,70

  • Śr

    3,70

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7145
Ilość aktualnych ofert: 500541

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.