Euromonitor: Żniwa w handlu coraz dłuższe, ale nie zawsze opłacalne dla detalistów

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2018 10:42

Okres świąteczny rozpoczyna się wcześniej każdego roku, a wyznaczają go trzy handlowe święta: Czarny Piątek, Cyber Poniedziałek i Dzień Singla. - Europejscy detaliści widzą w nich
możliwość wykorzystania apetytów dyskontowych poszukiwaczy rabatów i wydłużenia okresu zwiększonej sprzedaży przed świętami Bożego Narodzenia - mówi Valentina Vitali, Research Associate w Euromonitor International.

Ponieważ większość sprzedawców detalicznych prowadzi sprzedaż online, w szczególności koncentrując się na kategoriach elektroniki i urządzeń, intensywność zakupów w tym czasie powiązana jest z odsetkiem internautów w danym kraju. Brytyjczycy przodują w zamawianiu produktów online, za nimi podążają Niemcy i Francuzi. Włosi i Hiszpanie pozostają daleko w tyle, pomimo wzrostu świadomości na temat specjalnych wydarzeń w handlu.

W 2017 r. Brytyjczycy wydali w internecie 3,1 mld funtów na zakupy w Czarny Piątek i Cyber ​​Poniedziałek. Ta wartość odpowiada około 4 proc. całkowitej wartości sprzedaży online za ten rok - szacuje Euromonitor International.

W Holandii te dwa wydarzenia również nabierają coraz większego znaczenia, zwłaszcza, że występują kilka dni przed dniem Sinterklaas (5 grudnia), kiedy ludzie zbierają się razem, aby wymienić prezenty. 

- Zakupowe okazje w Europie nie ograniczają się tylko do okresu przedświątecznego. W Hiszpanii i Portugalii mamy Dia de los Reyes Magos (6 stycznia), które rozpoczyna sezon zimowych wyprzedaży i na pewno przyczynia się do rozwoju handlu internetowego. Wydatki Europejczyków w Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek będą rosnąć, a cyfryzacja będzie temu sprzyjać. Sklepy będą oferować duże rabaty, aby utrzymać popyt przed świętami - dodaje Valentina Vitali.

- Z punktu widzenia detalistów Czarny Piątek i Cyber ​​Poniedziałek to kolejny okres wyprzedażowy. Jednak w krajach o słabej lub niepewnej gospodarce, niższe marże generowane w te dni mogą odbić się na rentowności sprzedawców - podsumowuje ekspertka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.