European Start-up Days: Branża e-reklamy dynamicznie rośnie

www.pulshr.pl 29 maja 2019 12:14

Artur Wyrzykowski, dyrektor centrum customer experience w ING Banku Śląskim zaznacza, że ilość pieniędzy, która pojawia się w branży digital marketingu nie oznacza, że firmy mogą otwierać szampana, ponieważ poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej. Jak zauważa z kolei Rafał Krauze, country manager w trnd Polska, branża marketingowa jest w tej chwili zafascynowana współpracą z influencerami, ponieważ nastąpił drastyczny spadek zaufania do komunikacji marek.

O budowaniu marki i sile influencerów dyskutowano podczas debaty "Digital marketing", która odbyła się podczas European Start-up Days w Katowicach.

Z raportu PwC wynika, że rynek digital marketingu wzrósł w 2018 r. o ok. 13 proc.

- Mamy powód do radości, jeśli chodzi o liczby – branża e-reklamy dynamicznie rośnie. Przekroczyliśmy też magiczną barierę 1 mld euro (ok. 4,5 mld zł) – taka jest wartość polskiego rynku reklamy internetowej. To dość dużo, jeśli jednak porównamy te liczby do niemieckich statystyk, to widać różnicę. Łączy nas fakt, że rynek napędza reklama na urządzenia mobilne - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

- Mamy jeden trend, który zapewne cieszy dużych globalnych graczy - ok. 60 proc. wskazanej wartości skonsumowało dwóch największych graczy na rynku. Warto jednak podkreślić, że tok temu było to 72 proc. rynku – dodaje.

Artur Wyrzykowski, dyrektor centrum customer experience w ING Banku Śląskim, zaznacza natomiast, że ilość pieniędzy, która pojawia się w branży, nie oznacza, że firmy mogą otwierać szampana, ponieważ poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej.

- Wielokanałowość czy mobilność sprawiają, że komunikacja marki staje się coraz trudniejsza. W tej chwili liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość. Zatem nie jest ważne, ile pieniędzy przeznaczymy na reklamę, ale w jaki sposób my, jako marka, wykreujemy się – jaki mamy cel czy doświadczenie, którym chcemy się podzielić. Musimy budować ekosystem komunikacji nie tylko z klientem, ale kimkolwiek, kto ma styczność z brandem. Dzięki temu będziemy mogli zaspokoić potrzeby konsumentów, sprawić, że interakcja będzie na najwyższym poziomie, a informacje, które trafiają w przestrzeń publiczną, będą wartościowe – wyjaśnia Wyrzykowski.

Influencer marketing

- Influencer to medium samo w sobie. Są osoby, które tworzą dwugodzinne treści codziennie, zmieniając tym samym relację z konsumentem. Komunikacja jest stała, dzięki czemu obserwatorzy wiedzą o danym influencerze wszystko – czy ma kota, co jadł na śniadanie, jaki jest jego ulubiony kolor – mówi Bartek Sibiga, szef DDOB.

Jak zaznacza Sibiga, ciągły kontakt z konsumentem sprawia, że influencerzy są wiarygodni, z kolei ludzie uważają, że warto podążać za osobami, które mają ponad 1 mln followersów w mediach społecznościowych. Warto również je naśladować. Te mechanizmy sprawiają, że autentyczność influencerów jest jeszcze większa.

- Siła influencerów będzie rosła, dopóki social media będą się rozwijać. Grupa osób w wieku 16-24 spędza w mediach społecznościowych po 3 godziny dziennie. Poza komunikowaniem się ze znajomymi, młodzi wykorzystują media do obserwacji influencerów. 72 proc. z nich potwierdza, że szuka informacji o produktach. Ponadto influencerzy kształtują w jakimś stopniu światopogląd młodych - dodaje Sibiga.Bartek Sibiga, szef DDOB.

całość na pulshr.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.